Acţiunile grupului francez de lux Kering s-au prăbuşit deoarece Gucci înregistrează o scădere a vânzărilor

  • Acţiunile Kering SA s-au prăbuşit după ce grupul francez de lux a avertizat că vânzările brandului Gucci au scăzut cu aproximativ 20% în primul trimestru.
  • Vânzările au scăzut în condiţiile în care Gucci şi-a pierdut din popularitate în rândul cumpărătorilor chinezi.
Urmărește
259 afișări
Imaginea articolului Acţiunile grupului francez de lux Kering s-au prăbuşit deoarece Gucci înregistrează o scădere a vânzărilor

Acţiunile au scăzut cu până la 15% în tranzacţiile de la Paris, cel mai abrupt declin pe parcursul unei zile din 1992 încoace, ştergând peste 7,2 miliarde de euro din valoarea de piaţă a Kering, notează Bloomberg.

Kering, care deţine şi Yves Saint Laurent şi Balenciaga, a dat vina pe o scădere mai mare decât se aştepta a vânzărilor Gucci în regiunea Asia-Pacific. Grupul de modă încearcă să revitalizeze marca italiană care reprezintă aproximativ două treimi din profitul său, până acum fără succes. Avertismentul va provoca probabil noi speculaţii cu privire la modul în care Kering ar putea reduce dependenţa sa de o marcă cunoscută pentru modelele extravagante, care nu sunt în pas cu tendinţa actuală spre discreţie.

Controlată de familia miliardară Pinault, Kering s-a luptat să ţină pasul cu rivali precum LVMH şi Hermes, în condiţiile în care vânzările de lux au scăzut în ultimul an, în special în China. Portofoliul mai larg de mărci al LVMH şi listele lungi de aşteptare pentru genţile Hermes au făcut ca aceste companii să reziste mai bine.

Problemele grupului Kering au apărut pe fondul unei răciri a pieţei pentru bunuri de lux şi în special a cererii slabe din China. Regiunea Asia-Pacific, cu excepţia Japoniei, a reprezentat anul trecut 35% din veniturile grupului, mai mult decât Europa de Vest şi America de Nord. 

Consumatorii chinezi, cândva cumpărători importanţi de bunuri de lux la nivel mondial, şi-au redus cheltuielile, deoarece criza imobiliară şi nesiguranţa locurilor de muncă au afectat încrederea.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici