Activele Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, reevaluate în scădere cu circa 11 mil. euro

Centrele comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov şi terenurile aferente acestora au fost reevaluate în scădere, la sfârşitul anului 2010 faţă de 2009, cu 46,5 milioane de lei (aproape 11 milioane euro), la 432,2 milioane de lei (circa 101 milioane euro).

Urmărește
6 afișări

Potrivit rapoartelor de reevaluare publicate pe site-ul companiei Unirea Shopping Center (SCDM), terenul din centrul Capitalei pe care este amplasat magazinul Unirea a pierdut anul trecut 24,7 milioane de lei din valoare, fiind evaluat la finele anului la 161,5 milioane de lei (37,69 milioane de euro).

La sfârşitul anului 2009 terenul era evaluat la 186 milioane de lei (circa 44 milioane de euro).

Clădirea în care funcţionează magazinul Unirea şi-a redus valoarea cu 16,37 milioane de lei, fiind evaluată la 97 milioane de lei (22,6 milioane euro) faţă de 113 milioane de lei (26,8 milioane euro) în 2009. Parcarea din spatele magazinului are o valoare de 86,3 milioane de lei (20,14 milioane euro), faţă de 89 milioane de lei (21 milioane euro), dar este peste cea a centrului comercial din Braşov.

Magazinul din Braşov este evaluat la 74,8 milioane de lei (17,4 milioane de euro) în scădere cu 2,5 milioane de lei, de la 77 milioane de lei (18,3 milioane de euro) în 2009.

Cele două centre comerciale au generat anul trecut venituri din chirii de circa 76 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro). Majoritatea veniturilor au fost obţinute din închirierea centrului din Bucureşti, cu o suprafaţă de 39.057 metri pătraţi închiriabili, respectiv 62,5 milioane de lei (circa 14 milioane de euro). Rata de ocupare a centrului din Bucureşti este de 90,62%. Compania menţionează că în acest an a fost semnat un nou contract de închiriere, pentru 2.000 metri pătraţi, astfel că gradul de ocupare va creşte la 95%.

Din închirierea magazinului din Braşov, de 13.900 metri pătraţi, compania a avut venituri de 13 milioane de lei (circa 3 milioane de euro). Centrul este închiriat în proporţie de 87,29%. Totodată, din închirierea parcării din spatele magazinului din Bucureşti au fost încasate peste 2 milioane de lei.

În plus, compania deţinea un magazin de vinuri şi delicatese în cadrul aeroporului Henri Coandă, la care însă a renunţat în luna aprilie, potrivit raportului. Decizia a fost luată în urma creşterii chiriei cu 300%, determinată de modernizarea terminalului în care era amplasată unitatea.

"Magazinul a fost permanent profitabil, costurile fiind acoperite în totalitate, profitul însă a înregistrat o scădere continuă din 2008, principala cauză fiind scăderea traficului de călători corelată cu chiria mare plătită (conducerea aeroportului nu a aprobat reducerea chiriei, conform solicitărilor companiei)", se menţionează în raport.

Unirea Shopping Center a realizat anul trecut un profit net de 5,98 milioane lei, în scădere cu 50% faţă de anul precedent, şi afaceri de 86,45 milioane de lei, cu 12% sub cele din 2009.

Compania este controlată de soţii Dan şi Carmen Adamescu, prin intermediul The Nova Group Investments România, care deţine 74,16% din titluri. În structura acţionariatului se mai regăseşte SIF Muntenia (SIF4), cu 10% din titluri, în timp ce 15,8% din capital este deţinut de alţi acţionari.

Firma are un capital social de 7,4 milioane lei, divizat în 2,9 milioane de acţiuni cu o valoare nominală de 2,5 lei.

Titlurile Unirea Shopping Center au fost tranzacţionate pe 5 mai la un preţ de 93,5 de lei, cotaţie în creştere cu 0,54%. La această cotaţie, capitalizarea Unirea Shopping Center este de 278 milioane lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici