Adio ecranele touch screen în maşini? Organismul european de siguranţă auto: "avem din ce în ce mai multe accidente"

Constructorii de automobile îşi echipează cele mai noi modele cu ecrane tactile sofisticate, dar acest lucru ar putea cauza probleme cu cea mai mare autoritate de siguranţă auto din Europa.

Urmărește
50103 afișări
Imaginea articolului Adio ecranele touch screen în maşini? Organismul european de siguranţă auto: "avem din ce în ce mai multe accidente"

Adio ecranele touch screen în maşini? Organismul european de siguranţă auto: avem din ce în ce mai multe accidentei"

Programul european de evaluare a autovehiculelor noi (NCAP) îşi revizuieşte sistemul de evaluare începând cu 1 ianuarie 2026 pentru a impune ca cinci dintre comenzile principale ale unui autovehicul - claxon, ştergătoare de parbriz, semnalizatoare, lumini de avarie şi funcţii SOS - să necesite butoane sau comutatoare fizice, relatează Politico.
 
Modelele de maşini vor trebui să se conformeze pentru a obţine râvnitul rating de cinci stele al NCAP. Sistemul este voluntar, dar este respectat de majoritatea producătorilor de automobile, deoarece este monitorizat îndeaproape de către consumatori.
 
NCAP, cu sediul în Belgia, spune că comenzile pur digitale reprezintă o potenţială problemă de siguranţă.
 
"Ceea ce observăm acum este că avem din ce în ce mai multe ... accidente în care oamenii intră în coliziune pentru că sunt distraşi", a declarat Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică al NCAP.
 
Acest lucru este important, deoarece accidentele mortale de maşină sunt în creştere în UE. Mai mult de 20.000 de persoane au murit pe şosele în 2022, o creştere de 4 procente faţă de 2021. Blocul comunitar doreşte să reducă la jumătate numărul de decese pe şosele până în 2030, cu obiectivul de zero decese până în 2050.
 
Avery a declarat că ecranele tactile şi afişajele, împreună cu alte caracteristici de conducere asistată, pot distrage atenţia şoferului de la drum pentru o perioadă cuprinsă între cinci şi 40 de secunde - cu consecinţe potenţial fatale.
 
În plus, dacă afişajele nu au feedback tactil, şoferii pot fi distraşi de faptul că trebuie să se aplece asupra ecranului, nefiind siguri dacă comenzile sunt înregistrate.
 
"Petreceţi mai mult timp uitându-vă la ecranul tactil pentru a verifica dacă ceea ce aţi cerut se va întâmpla", a declarat Avery.
 
Unii producători de automobile, precum Volkswagen, fac deja un pas înapoi în ceea ce priveşte utilizarea ecranelor tactile, după ce clienţii s-au plâns de noile sisteme de control. Într-un interviu acordat anul trecut pentru Autocar, Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen Passenger Cars, a declarat că dependenţa de ecranele tactile "a făcut mult rău" mărcii.
 
Constructorii auto precum Tesla, care se bazează foarte mult pe noile tehnologii, vor trebui să decidă dacă ratingul de cinci stele acordat de NCAP merită să îşi schimbe designul interior.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici