Adio „maşina poporului”? Schimbare majoră la Volkswagen. FT: Compania va renunţa la zeci de modele ieftine şi se va concentra pe piaţa premium
„Obiectivul principal nu este creşterea numerică a vânzărilor”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar la compania germană, potrivit Financial Times.
„Suntem concentraţi pe calitate şi pe marje, mai degrabă decât pe volum şi cotă de piaţă”. Potrivit acestuia, Volkswagen îşi va reduce gama de maşini pe benzină şi diesel – care constă în cel puţin 100 de modele de la mai multe mărci – cu 60% în Europa în următorii opt ani.
Noua strategie a VW este un semn al unor schimbări profunde în sectorul auto, care timp de decenii a încercat să vândă cât mai multe maşini în fiecare an mizând pe produse cu un cost mai mic.
Penurie severă de cipuri cauzată de pandemia de coronavirus a forţat producătorii auto să reducă producţia anul trecut, în faţa cererii în creştere. Acest lucru a permis unor mărci precum Mercedes şi BMW să ceară mai mult pentru modelele lor şi să obţină profituri record în 2021, în ciuda faptului că au vândut mult mai puţine vehicule.
O strategie similară a catapultat VW în fruntea clasamentului câştigurilor din indicele Dax din Germania, înregistrând profituri înainte de impozitare de peste 20 de miliarde de euro. Compania a prioritizat vehiculele mai scumpe produse de mărcile sale Audi şi Porsche.