Adio nave mari? Lumea se schimbă şi vapoarele vor fi din ce în ce mai mici

Reorientarea comerţului global din China către porturi din alte părţi ale Asiei determină companiile din domeniu să renunţe la epoca comenzilor de nave tot mai mari şi să se orienteze către nave mai mici.

Urmărește
8443 afișări
Imaginea articolului  Adio nave mari? Lumea se schimbă şi vapoarele vor fi din ce în ce mai mici

Adio nave mari? Lumea se schimbă şi vapoarele vor fi din ce în ce mai mici

Potrivit brokerului naval Braemar, în 2025 vor fi livrate doar şase nave de containere capabile să transporte echivalentul a peste 17 000 de containere de 20 de picioare ( 5,90 metri lungime, 2,35 metri laţime si 2,39 metri înalţime), cunoscute în limbajul industrial sub denumirea de TEU, faţă de 17 în 2020.
 
În acelaşi timp, 83 de nave de dimensiuni medii care măsoară între 12.000 TEU şi 16.999 TEU urmează să fie finalizate în 2025, de aproape cinci ori mai multe decât cu cinci ani înainte.
 
„Nava de 16 000 TEU va deveni calul de bătaie popular pentru companiile de linie”, a declarat Jonathan Roach, analist al pieţei containerelor la Braemar, care a adăugat că comerţul global «slab» şi saturaţia de «nave masive» au redus, de asemenea, apetitul pentru aceste nave.
 
Ameninţarea reglementărilor de mediu şi perturbările comerciale - inclusiv atacurile de anul trecut asupra navelor din Marea Roşie - au afectat, de asemenea, cererea pentru cei mai voluminoşi transportatori, au declarat specialiştii din industrie.
 
Se aşteaptă ca aceste perturbări să continue odată cu revenirea lui Donald Trump la Casa Albă în această lună. Viitorul preşedinte a ameninţat că va mări tarifele la importurile din China.
 
„Navele [de cea mai mare] dimensiune pot avea sens din punct de vedere economic numai dacă ai încărcătura necesară pentru a le umple. Dacă nu, pierzi bani”, a declarat Peter Sand, analist şef la Xeneta, care urmăreşte piaţa transporturilor maritime, adăugând că lanţurile de aprovizionare se extind către centre de producţie mai mici din alte părţi ale Asiei.
 
Un cadru superior de la una dintre cele mai mari companii de transport maritim de containere din Asia a reluat observaţiile lui Sand. Având în vedere că producţia se mută în India şi Vietnam, „probabil că nu mai are sens să te aştepţi ca cele mai mari nave [să fie] umplute în două sau trei porturi”, a spus acesta.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici