„Din nefericire, aceasta este un exemplu de «aşa nu» în ceea ce priveşte proiectele feroviare. E o combinaţie de cinci consorţii, fără manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibăşeală pe şantier. Lucrarea trebuia terminată în octombrie 2010 şi de aceea Porr va primi penalităţi de 24 milioane euro”, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, într-o vizită de lucru la Câmpina.
Lucrările de modernizare a tronsonului Câmpina-Predeal au început în 2007 şi au costat 312 milioane euro, din care 75% sunt fonduri preaderare ISPA şi 25% de la bugetul de stat. Lungimea tronsonului este de 48 de kilometri.
„Chiar dacă proiectul este întârziat cu un an şi o lună, în negocierile cu Comisia Europeană am reuşit să nu avem corecţii financiare”, a spus Boagiu.
Întrebat care au fost motivele invocate de Porr pentru întârzieri, ministrul a răspuns că nu este interesat de motivele constructorului. „Pe noi nu ne interesează motivele lor, ne interesează motivele noastre şi urmează ca autoritatea de management să aplice penalităţile”, a arătat Boagiu.
Tronsonul Câmpina-Comarnic este finalizat, iar lucrările pe tronsonul Comarnic-Predeal sunt realizate în proporţie de 80%. După finalizarea lucrărilor de modernizare, trenurile vor circula cu 160 km/oră pe tronsonul Bucureşti-Câmpina, cu 100 km/oră pe tronsonul Câmpina-Comarnic şi cu o viteză de 80 km/oră pe sectorul Câmpina-Predeal.