Aegon a investit 20 mil. euro în România şi va continua să aloce sume în funcţie de evoluţia pieţei

Grupul olandez Aegon a investit 20 milioane de euro în dezvoltarea afacerilor din România şi va continua să aloce fonduri în funcţie de evoluţia pieţelor asigurărilor şi pensiilor şi stabilitatea legislaţiei, a declarat Gabor Kepecs, directorul general al grupului pentru Europa Centrală şi de Est.

Urmărește
41 afișări

"Suntem gata să investim şi mai mult, dar suma va depinde de evoluţia pieţelor asigurărilor de viaţă şi de pensii private", a spus Kepecs, prezent la conferinţa de lansare oficială a Aegon Asigurări de Viaţă.

În România, grupul olandez este prezent şi în acţionariatul BT Aegon Fond de Pensii cu o cotă de participare de 50%, societate al cărei capital social se ridică la 61,8 milioane de lei.

La începutul acestui an, Aegon a anunţat că va prelua controlul integral asupra BT Aegon Fond de Pensii, prin achiziţia participaţiei de 50% deţinută de Banca Transilvania (BT) pentru 11 milioane de euro, tranzacţia urmând să fie finalizată în trimestrul al doilea.

Tranzacţia se află în curs de autorizare la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

BT Aegon Fond de Pensii este unul dintre cei 14 jucători prezenţi pe piaţa fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II).

Kepecs a mai spus că Aegon este pregătită să intre şi pe segmentul pensiilor facultative (Pilonul III).

"De asemenea, luăm în calcul şi intrarea pe segmentul asigurărilor generale, fie printr-o investiţie greenfield, fie printr-o achiziţie a unui jucător de pe piaţă, dar acest pas nu va avea loc în cursul acestui an", a spus Kepecs.

În privinţa Aegon Asigurări de Viaţă, directorul general al companiei, Silvia Sârb, a declarat că obiectivul managementului este plasarea printre primii cinci jucători din industria de profil până la finele anului 2013.

Intenţia de a intra pe piaţa românească a asigurărilor de viaţă a fost anunţată de Aegon din 2007.

La finele anului 2008, Aegon Asigurări de Viaţă a primit autorizaţia de funcţionare de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

"Deja aveam semnate 300 de poliţe, jumătate dintre ele fiind asigurări cu componentă investiţională (unit-linked). Distribuţia poliţelor se va face prin intermediul brokerilor şi unităţilor teritoriale ale băncilor. În prezent, aveam încheiat un parteneriat cu Banca Transilvania şi vom continua să dezvoltăm noi parteneriate în acest domeniu", a spus Sârb.

Ea a adăugat că portofoliul de produse al companiei numără şase tipuri de poliţe, grupate în asigurări de risc, cu componentă de economisire şi unit-linked.

"În prezent nu aveam unităţi teritoriale dar în viitor vom deschide şi filiale proprii, în funcţie de evoluţia pieţei", a spus şeful Aegon Asigurări de Viaţă.

Compania are un capital social de 21,08 milioane de lei, controlat integral de grupul olandez prin intermediul a două societăţi afiliate.

Aegon este unul dintre cele mai mari grupuri financiare la nivel internaţional. Cu o experienţă de peste 160 de ani în domeniul asigurărilor şi pensiilor, grupul activează în acest domeniu din 1844.

Cu sediul în Olanda, la Haga, Aegon desfăşoară operaţiuni în peste 20 de ţări, având mai mult 40 de milioane de clienţi la nivel mondial.

În 2008, asigurările de viaţă pe piaţa românească au generat venituri de 1,79 miliarde de lei, reprezentând 20,5% din totalul primelor subscrise la nivelul industriei.

La fel ca în 2007, asigurările de viaţă au consemnat un ritm de creştere mai mare decât cel înregistrat de asigurările generale, respectiv de 24,11%, potrivit datelor preliminare ale CSA.

Cei mai mari jucători locali pe segmentul asigurărilor de viaţă sunt ING Asigurări de Viaţă - 604,4 milioane de lei, AIG Life - 286,04 milioane de lei şi BCR Asigurări de Viaţă - 160,15 milioane de lei.

Potrivit datelor prezentate de Aegon, rata de penetrare pentru produsele de asigurare de viaţă în România se situează la 0,37%, comparativ cu 1,2% în Polonia şi 1,1% în Ungaria.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici