Afacerile Boehringer Ingelheim în România au crescut anul trecut cu 28%, la peste 100 milioane lei

Producătorul german de medicamente Boehringer Ingelheim a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 100,6 milioane lei (23,5 milioane euro), în creştere cu 27,6% faţă de 2009, susţinută printre altele de exporturi.

Urmărește
49 afișări

În 2009, compania a avut o cifră de afaceri de 78,8 milioane de lei.

La nivelul anului 2010, produsele cu prescripţie medicală au generat aproximativ 85% din veniturile companiei, respectiv 87,2 milioane de lei, în creştere de la 67,1 milioane de lei în 2009. Segmentul OTC (medicamentele fără prescripţie) a înregistrat în 2010 vânzări de 13,4 milioane de lei faţă de 11,7 milioane de lei în anul anterior.

"O parte din creştere nu a fost realizată în România, ci prin exporturile de produse în special către Germania şi Marea Britanie, ţări în care banii se încasează mult mai repede", a declarat directorul general al Boehringer Ingelheim Romania, Franz Zinsberger.

În acest context, el a adăugat că una dintre cele mai mari probleme ale pieţei farmaceutice din România este reprezentată de termenele mari de încasare a banilor, care ajung la 200-300 de zile.

"România reprezintă o piaţa bună, de 22 de milioane de oameni, unde există posibilităţi de dezvoltare pentru o companie farmaceutică. Cu toate acestea, am constatat două probleme majore - o lipsă a predictibilităţii, mai ales în ceea ce priveşte intrarea unui produs pe lista de compensate, precum şi un risc financiar din cauza termenelor de plată foarte lungi şi din cauza riscului de intrare în faliment a distribuitorilor", a explicat Zinsberger.

El a dat exemplul Germaniei, unde facturile pentru medicamente se încasează în termene de până la 30 de zile.

Întrebat de perspectivele pentru acest an, Zinsberger a precizat că are ca obiectiv ca cifra de afaceri a Boehringer Ingelheim în România să depăşească ritmul de dezvoltare al pieţei.

Piaţa farmaceutică românească ar putea creşte în acest an cu 7,4%, la 10,95 miliarde de lei, potrivit firmei de cercetare IMS Health România.

Compania Boehringer Ingelheim va lansa în acest an mai multe produse pe piaţa locală, unul dintre cele mai importante fiind Pradaxa, cu noua indicaţie pentru prevenţia accidentului vascular la pacienţii cu fibrilaţie atrială.

Producătorul german derulează în România 25 de studii clinice în aproximativ 100 de centre medicale. Studiile acoperă cinci arii terapeutice - boli cardiovasculare, metabolice, respiratorii, oncologie şi virologie.

Boehringer Ingelheim are în România aproximativ 100 de angajaţi şi este pe locul 23 în topul companiilor cu activitate pe piaţa locală.

"Suntem foarte restrictivi în angajarea de personal. Nu e un moment bun pentru creşterea numărului de angajaţi, pentru că nu suntem siguri de evoluţia pieţei", a mai spus Zinsberger.

Compania activează pe piaţa din România din anul 1976.

Grupul german a consemnat anul trecut vânzări nete de aproximativ 12,6 miliarde euro, faţă de 12,7 miliarde de euro în 2009. Boehringer a investit 2,45 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare.

Cu sediul central în Ingelheim, grupul operează la nivel global prin 145 de companii afiliate, având peste 42.000 de angajaţi. Grupul comercializează medicamente cu sau fără prescripţie, biofarmaceutice şi produse veterinare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici