- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Afacerile din construcţii şi servicii vor continua să scadă, sectorul auto va stagna
Companiile de construcţii din România, cele chimice şi de servicii vor înregistra în 2010 şi 2011, pe fondul recesiunii, reduceri ale afacerilor şi lichidităţilor, producţia de bunuri industriale, sectorul auto şi băncile nu vor consemna scăderi, iar în IT este posibilă chiar o creştere.
Afacerile din construcţii şi servicii vor continua să scadă, sectorul auto va stagna (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Concluziile au fost prezentate într-un studiu al firmei Horvath&Parteners privind efectele recesiunii asupra indicatorilor economici, fiind intervievaţi 248 de manageri din cadrul unor corporaţii internaţionale sau întreprinderi mici şi mijlocii, din diferite domenii, din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România.
Din România au participat 19% din totalul respondenţilor, în special întreprinderile mici şi mijlocii.
"Companiile industriei de construcţii, industriei chimice şi a sectorului serviciilor se vor confrunta şi pe viitor cu reduceri semnificative a cifrei de afaceri şi a lichidităţilor. Companiile sectorului de utilităţi, al comerţului şi al transporturilor estimează o scădere moderată a cifrei de afaceri şi a comenzilor. Companiile producătoare de bunuri industriale, industria auto, precum şi sectorul bancar şi de asigurări au atins faza de consolidare prin măsurile iniţiate de asigurare a lichidităţilor pe termen scurt. Nu se mai aşteaptă o scădere a indicilor", se arată în studiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pariul politic al lui Elon Musk: Cum a devenit Tesla a opta cea mai valoroasă companie din lume
-
Nicuşor Dan anunţă că nu renunţă la candidatura la preşedinţie
-
Groenlanda răspunde ferm: „Nu suntem de vânzare”
-
Regele Charles al III-lea va transmite mesajul de Crăciun dintr-o capelă simbolică, în contextul luptei sale cu cancerul
Pe de altă parte, sectorul IT estimează creşteri privind cifra de afaceri, profitând de măsurile de externalizare a activităţilor companiilor aparţinând diferitelor industrii.
La nivelul întregului eşantion, 41% dintre companiile din România consideră că activităţile lor vor fi afectate de criză pentru o perioadă mai mică de un an, în timp ce 39% consideră că perioada va fi de până la doi ani. Pe de altă parte, 58% dintre companiile din Germania, Elveţia şi Austria sunt de părere că efectele se vor resimţi încă un an sau doi.
În acelaşi timp, 73% dintre companiile chestionate din România au înregistrat scăderi în cifra de afaceri, comenzi şi lichidităţi, iar 68% prevăd o scădere a lichidităţilor pe viitor şi 73% a cifrei de afaceri.
"Efectul este rezultatul reducerii masive a cifrei de afaceri şi a comenzilor (...). O posibilă explicaţie o constituie şi efectuarea plăţilor cu întârziere din partea clienţilor. Situaţia actuală este relativ similară cu cea din Germania, Elveţia şi Austria", se arată în studiu.
Pe de altă parte, companiile din România se consideră mai afectate de criza financiară faţă de cele trei ţări, iar cifra de afaceri a înregistrat o scădere mai mare, fapt explicat şi prin deprecierea monedei naţionale şi volatilitatea asupra lichidităţilor.
În ceea ce priveşte disponibilitatea lichidităţilor pe viitor, organizaţiile din România s-au declarat pesimiste, numai 6% prevăd creşteri la acest capitol, iar 68% estimează scăderi.
Pentru depăşirea crizei, companiile din România au decis optimizarea proceselor de vânzare (84%), îmbunătăţirea managementului sau a relaţiilor cu clienţii (80%), în timp ce 86% dintre cei chestionaţi au spus că au informat salariaţii cu privire la situaţia actuală, fară a însemna însă şi combaterea cauzelor crizei.
Măsurile imediate au vizat oprirea recrutărilor (74%), limitarea altor cheltuieli, de genul traininguri, călătorii sau beneficii (70%) şi creşterea lichidităţilor prin reducerea creanţelor (64%).
De asemenea, un alt obiectiv urmărit de companiile este legat de stabilizarea şi creşterea vânzărilor, astfel că 41% dintre cei chestionaţi au spus că au dezvoltat echipele de vânzare, 40% au ajustat prognozele, iar 38% au ales extinderea fie către noi canale de distribuţie, fie către noi grupe de clienţi.
"Companiile din România vor lucra să îşi ajusteze prognozele, în timp ce companiile din gândesc deja strategii de preţ şi repoziţionare. Se creează impresia că prin măsurile imediate abordate de către companii, situaţia de criză poate fi depăşită şi fără ajustarea structurilor companiilor. Noi suntem de părere că aceste măsuri nu sunt suficiente. Este nevoie de optimizarea proceselor, de ajustarea capacităţilor şi de schimbarea structurilor în cadrul companiilor. Companiile riscă să piardă timpul şi să ignore realitatea pieţei. Cererea nu va revenila nivelul anilor 2007/2008, aşa cum se aşteaptă marea majoritate a companiilor intervievate", se arată în studiu.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO