Afacerile grupului Agricola Bacău au stagnat anul trecut la nivelul din 2009, de 279,2 milioane lei

Grupul de firme Agricola Internaţional Bacău a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 279,258 milioane lei, similară celei din 2009, de 279,235 milioane lei, sumă în care nu sunt incluse subvenţiile primite, a anunţat, joi, compania.

Urmărește
8 afișări

Cifra de afaceri prezentată de grup include vânzările de carne de pui şi rezultatele celorlalte divizii. Grupul deţine firmele Agricola Internaţional, Salbac, Europrod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina - Constanţa.

Luând în calcul subvenţiile, cifra de afaceri din 2009 obţinută de grup a fost de 305,197 milioane lei, Agricola Internaţional Bacău precizând că în 2010 nu a primit subvenţii.

Veniturile înregistrate din comercializarea cărnii de pui s-au majorat anul trecut cu 21%, ca urmare a creşterii cantităţii vândute cu 28%, de la 20.428 tone în 2009 la 26.164 tone.

Grupul a consemnat însă o scădere la vânzările de produse către terţi, respectiv furaje, pui vii şi ouă incubate.

"Anul trecut am crescut mai mulţi pui şi am comercializat o cantitate record de carne de pasăre, motiv pentru care a trebuit să diminuăm vânzările de furaje şi de pui vii către terţi şi am prestat mai puţine servicii logistice în extern. Anul trecut Agricola Internaţional nu a mai prestat servicii de vânzare pentru categoriile de produse obţinute în celelalte firme ale Grupului (care dispun după reorganizarea pe linii de business de forţe proprii de vânzare), acest lucru reflectându-se de asemenea în cifra de afaceri a companiei", a declarat, într-un comunicat, preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.

El a adăugat că, în 2010, compania a avut ca obiectiv majorarea cifrei de afaceri prin creşterea volumelor de carne de pasăre comercializate, respectiv dezvoltarea activităţii de bază.

"Am crescut volumul vânzărilor cu 28% şi valoarea acestora cu 21%. Aceste rezultate obţinute de echipa Liniei de Business Carne Pasăre din Agricola Bacău nu au fost suficiente pentru creşterea întregului business din mai multe motive independente de voinţa companiei", a adăugat Horoi, precizând că primul dintre acestea a fost retragerea subvenţiei la începutul anului 2010, care a dus la scăderea afacerilor cu 16,5%.

Totodată, scumpirea cerealelor a avut un efect negativ de 4,6%, iar reducerea preţului mediu la carnea de pasăre a avut un impact de -11,8%.

"Paradoxal, deşi în FMCG în anul 2010 au avut loc majorări de preţuri, carnea de pui este unul dintre puţinele produse care a înregistrat deflaţie. Totalul impactului negativ în industria noastră anul trecut atinge 32,9%. Aceasta a fost provocarea căreia a trebuit să-i facem faţă anul trecut şi, deşi rezervaţi, credem că în 2011 rezultatele eforturilor noastre se vor vedea mai bine", a subliniat preşedintele Agricola Bacău.

Cumulat, în 2010 Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 14%, în creştere cu două puncte procentuale faţă de anul anterior, trend estimat şi pentru 2011 ca urmare a rezultatelor înregistrate în ianuarie.

La categoria «Mezeluri», produse de Salbac (parte a grupului), vânzările au înregistrat creşteri semnificative în 2010 faţă de anul precedent, de 25,5% în volum şi, respectiv, 30% în valoare, în condiţiile unei uşoare scăderi a pieţei.

Vânzările de salamuri crud-uscate s-au majorat cu 54% în volum, respectiv cu 52% în valoare, pe o piaţă care a scăzut cu câteva procente. În cazul preparatelor din carne fierte - afumate, grupul a înregistrat o creştere în volum de 17%, în condiţiile unei pieţe staţionare.

La categoria semipreparate şi produse tip ready-meal, produse de Europrod, Agricola Bacău a avut anul trecut cotă de piaţă de 19%. Astfel, vânzările de semipreparate au crescut cu 13% în volum, respectiv cu 7% în valoare, pe fondul unei scăderi pronunţate a pieţei acestor produse.

Pentru ouăle de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, a fost înregistrată o scădere cu 4% a numărului de unităţi vândute în 2010, respectiv cu 15% a cifrei de afaceri.

"Pentru anul 2011, ne-am planificat creşterea vânzărilor cu 10% la carnea de pui, cu 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte şi afumate, cu 19% la semipreparate şi produse ready-meal şi o menţinere a vânzărilor de ouă consum", a mai spus preşedintele Agricola Bacău.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici