Afacerile Nuclearelectrica au urcat cu 19% în primele nouă luni, la 1,425 miliarde lei

Nuclearelectrica (SNN) a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 1,425 miliarde lei (323,3 milioane euro), în creştere cu 19%, şi un profit net de 331,2 milioane lei (75,1 milioane euro), de la pierderi în perioada similară a anului trecut.

Urmărește
172 afișări
Imaginea articolului Afacerile Nuclearelectrica au urcat cu 19% în primele nouă luni, la 1,425 miliarde lei

Afacerile Nuclearelectrica au urcat cu 19% în primele nouă luni, la 1,425 miliarde lei (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Producţia vândută a crescut cu 12,7%, la 1,348 miliarde lei (305,8 milioane euro), de la 1,195 miliarde lei în primele nouă luni ale anului trecut, potrivit informaţiilor transmise, luni, de companie Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Veniturile totale au crescut cu 21,2%, la 1,651 miliarde lei (374,6 milioane euro), iar cheltuielile totale au scăzut cu 10,2%, la 1,252 miliarde lei (284,2 milioane euro). În perioada similară a anului trecut, Nuclearelectrica a consemnat venituri de 1,362 miliarde lei şi cheltuieli de 1,396 miliarde lei.

"Creşterea veniturilor se datorează faptului că a crescut cota din producţie livrată pe piaţa concurenţială la 50% în anul 2013. De asemenea, a crescut preţul la energia electrică vândută pe piaţa reglementată cu circa 15% faţă de preţul practicat în 2012. Pe de altă parte a fost produsă şi livrată o cantitate mai mare de energie la 30.09.2013, faţă de perioada similară a anului anterior. Au mai fost obţinute şi venituri suplimentare din facturarea unor penalităţi contractuale către clienţi pentru unele contracte de livrare a energiei electrice reziliate", se arată într-un raport al companiei transmis Bursei.

În perioada ianuarie - septembrie 2013 cele două unităţi ale CNE Cernavodă au produs o cantitate de energie electrică de 8,693 milioane MWh (brutto) şi au livrat în sistemul electroenergetic naţional 7,986 milioane MWh, diferenţa, de 707.000 MWh, reprezentând consumul propriu al unităţilor în timpul funcţionării, precum şi în timpul opririlor planificate şi neplanificate, potrivit companiei.

"Ţinând cont de veniturile şi cheltuielile realizate pe piaţa de energie, inclusiv cele de pe piaţa de echilibrare, rezultă că la sfârşitul lunii septembrie SNN a obţinut un rezultat brut de 1,315 miliarde lei (venituri minus cheltuieli pe piaţa de energie) şi un preţ mediu efectiv realizat de 164,72 lei/MWh. Preţul mediu efectiv realizat se determină prin raportarea rezultatului brut de pe piaţa de energie la cantitatea de energie produsă şi livrată de către unităţile CNE Cernavodă", se mai arată în raport.

Centrala de la Cernavodă funcţionează cu două reactoare, care acoperă aproximativ 20% din consumul de energie la nivel naţional.

Nuclearelectrica a derulat în luna septembrie o ofertă publică în vederea listării la Bursă, prin care a atras 281,8 milioane lei (63 milioane euro), suma minimă vizată prin această operaţiune.

Oferta a făcut parte dintr-o majorare de capital în valoare de 312,4 milioane lei (69,8 milioane euro), în care compania a emis acţiuni reprezentând 11,077% din capitalul social. Un pachet de 10% din acţiuni a fost scos la vânzare la bursă prin oferta publică iniţială, iar diferenţa de 1,077% din titluri a fost cumpărată de Fondul Proprietatea (FP), în baza dreptului de preferinţă. FP a cumpărat acţiunile care i-au revenit pentru 30,6 milioane lei (6,8 milioane euro).

Acţiunile Nuclearelectrica au încheiat şedinţa de luni în scădere cu 0,43%, la 11,5 lei, cotaţie la care capitalizarea bursieră a companiei este de 3,24 miliarde lei (727,7 milioane euro).

Cotaţia este cu aproape 2,7% peste preţul de 11,2 lei/acţiune la care au fost vândute titlurile pe tranşele investitorilor instituţionali (85% din ofertă) şi al marilor investitori de retail (5% din titlurile din ofertă). Comparativ cu preţurile la care micii investitori de retail (10% din acţiunile din ofertă) au cumpărat acţiunile în ofertă, cotaţia drepturilor de alocare la bursă este mai mare cu aproape 5,9% şi, respectiv, cu 11,6%.

Micii investitori de retail au cumpărat titlurile la preţuri de 10,304 lei (8% discount acordat pentru subscrierile din primele 3 zile ale ofertei) şi 10,864 lei (3% discount pentru subscrierile din a patra zi a ofertei).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici