Afacerile primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut anul trecut

Vânzările cumulate ale primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut cu peste 17% anul trecut, de la 3,56 miliarde lei la 2,95 miliarde lei, potrivit datelor furnizate de companii.

Urmărește
654 afișări
Imaginea articolului Afacerile primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut anul trecut

Afacerile primelor 50 de companii hoteliere din România au scăzut anul trecut (Imagine: Mediafax Foto)

Criza economică a afectat industria hotelieră anul trecut, iar multe unităţi au închis o parte din etaje şi au conservat camerele. Totodată, o serie de unităţi mici, mai ales din staţiunile montane, au fost scoase la vânzare.

Cu toate acestea, au fost şi companii care au avut afaceri în creştere anul trecut. Astfel, patru din primele zece companii hoteliere au înregistrat creşteri anul trecut.

Pe primul loc în top se situează, la fel ca în 2008, Societatea Companiilor Hoteliere Grand, care administrează hotelul de cinci stele Marriott din Capitală. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de 109,3 milioane lei, în scădere cu 21,7%.

Sind România, societatea hotelieră a confederaţiilor sindicale, care deţine 15.500 de locuri de cazare în 24 de hoteluri şi 25 de vile, a urcat o poziţie, până pe locul 2. Societea a înregistrat o creştere cu 4,3% a afacerilor, până la aproape 109 milioane lei.

Afaceri mai mari a avut şi Ana Hotels, companie controlată de George Copos, ceea ce i-a permis să urce de pe locul 5 pe 3. Firma a avut în 2009 vânzări de 107,4 milioane de lei, cu 15,6% mai mari decât cu un an în urmă.

Bucureşti Turism, firma care deţine hotelul Radisson din Bucureşti, a urcat patru poziţii, până pe locul 4, după o creştere semnificativă a afacerilor, de la 57 milioane lei la 99 milioane lei (73%). Radisson, care cu cele 424 de camere este cel mai mare hotel de cinci stele din România, a fost deschis la jumătatea lunii septembrie a anului 2008.

Pe locul cinci, în coborâre cu o poziţie, se află lanţul Continental Hotels, controlat de Radu Enache, care numără 16 hoteluri, trei dintre ele fiind operate sub brandul Ibis. Firma a avut în anul 2009 o cifră de afaceri de 81,4 milioane lei, cu peste 16% mai mică decât cea înregistrată cu un an în urmă.

În schimb, a urcat un loc, până pe 6, Societatea Comercială de Tratament Balnear şi Recuperate a Capacităţii de Muncă T.B.R.C.M. Societatea, care este deţinută de Casa Naţională de Pensii şi are în proprietate 13 unităţi de tratament balnear, cu o capacitate totală de cazare de peste 3.100 de locuri, a reuşit să-şi crească vânzările cu 2,5%, de la 65,9 milioane lei la 67,6 milioane lei.

Chiar dacă i-au scăzut afacerile cu peste 6%, de la 55,4 milioane lei la 52 milioane lei, Turism Felix a trecut de pe locul 10 pe 7.

Şi World Trade Center Bucureşti, care administrează hotelul Pullman (fostul Sofitel) a coborât un loc, după ce vânzările au scăzut de la 55,5 milioane lei la 46 milioane lei (17,1%).

Compania Hotelieră Intercontinental România, care administrează hotelul cu acelaşi nume din Bucureşti, a trecut de pe locul 12 pe locul 9, cu toate că cifra de afaceri s-a redus anul trecut cu 22%, de la 50,7 milioane lei la 39,5 milioane lei.

Locul 10 în top, în urcare cu trei poziţii, este ocupat de Unita Turism Holding care, cu 25 de hoteluri care cumulează peste 3.500 de camere şi 7.000 de locuri în restaurante, este cel mai mare lanţ hotelier din România. Firma, deţinută de omul de afaceri Josef Goschy, a avut anul trecut vânzări în scădere, de la 48,9 milioane de lei la 38,8 milioane lei (20%).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici