- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Afacerile producătorului de vopsele Sarcom au scăzut anul trecut cu aproape 5%, la 6,9 milioane euro
Afacerile producătorului de vopsele Sarcom Râmnicu-Vâlcea s-au redus cu 4,7% în 2010, la 6,9 milioane euro, din cauza scăderii cererii şi puterii de cumpărare a clienţilor, condiţiilor de creditare şi comprimării pieţei imobiliare, iar în acest an firma estimează o diminuare a rulajului de sub 5%.
În 2009 compania a avut o cifră de afaceri de 7,3 milioane euro.
"Sperăm ca în 2011 scăderea să fie de sub 5%", a declarat pentru MEDIAFAX Marinică Potop, directorul general şi unul dintre acţionarii producătorului de vopsele.
Măsurile luate pentru depăşirea efectelor crizei şi susţinerea vânzărilor au inclus acţiuni de marketing şi publicitate TV, dar şi menţinerea preţurilor, în ciuda scumpirii materiilor prime, potrivit reprezentantului companiei.
"În 2010 s-a realizat o nouă secţie de lacuri şi vopsele alchidice, cu o linie tehnologică optimizată în valoare totală de 400.000 de euro. În 2011 investiţiile se vor limita la câteva utilaje de ambalare automată", a spus Potop.
El a afirmat că perioada actuală nu este oportună pentru operaţiuni de extindere a afacerii şi nici nu a comentat cu privire la o potenţială vânzare a companiei.
În noiembrie 2009 el a declarat agenţiei MEDIAFAX că au fost primite oferte de peste 20 milioane euro pentru cedarea afacerii, dar că acţionarii nu sunt interesaţi să coopteze alţi investitori în următorii 2-3 ani, în condiţiile în care compania nu are nevoie de infuzii de capital.
Omul de afaceri estimează piaţa de lacuri şi vopsele la 100-120 milioane de euro.
"În 2010 piaţa a pierdut 15-20 % faţă de 2009 şi cred că a ajuns astfel la jumătate faţă de 2008. În acest an piaţa va mai pierde 10-20 %. (...) Mărirea TVA a omorât total cererea. Când nu ajung banii nu poţi renunţa la mâncare, ci la haine, mobilă, zugrăvit", a spus el.
Potop estimează că piaţa locală a construcţiilor ar putea înregistra abia din 2012 o creştere uşoară, dacă autorităţile vor lua măsuri eficiente de creştere a consumului.
"Acum câţiva ani se presupunea că România s-a «încălzit» şi că numai prin exporturi se poate vorbi de o creştere sănătoasă. Sper că acele persoane şi-au revizuit atitudinea pentru că fără cerere internă, oricât de mult export ai avea nu poate exista creştere economică", a afirmat reprezentantul Sarcom.
Compania este controlată de fraţii Aurel şi Marinică Potop.
Principalii jucătorii activi pe piaţa de lacuri şi vopsele din România sunt Fabryo Corporation, Policolor, Deutek, Daw Benţa România, Kober, Atlas Corporation, Sarcom şi Druckfarben.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO