Primele două poziţii din top, Coca-Cola şi IBM, au înregistrat creşteri de 3%, respectiv 2%, la 68,7 miliarde de dolari şi 60,2 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al companiei.
Pe următoarele locuri s-au clasat Microsoft, în scădere cu 4%, la 56,6 miliarde de dolari, GE, -10%, la 47,77 miliarde de dolari, Nokia, -3%, la 34,86 miliarde, Mc’Donalds, în creştere cu 4%, la 32,27 miliarde de dolari, Google, în urcare cu 25%, la 32 miliarde de dolari, Toyota, -8%, la 31,2 miliarde de dolari, Intel, -2%, la 30,63 miliarde de dolari, respecitv Disney, în scădere cu 3%, la 28,44 miliarde de dolari.
Astfel, SUA sunt prezente cu opt branduri în top zece şi 51 în lista celor 100 cele mai valoroase mărci.
Între primele zece branduri, doar Nokia (Finlanda) şi Toyota (Japonia) nu aparţin unor companii americane.
Şapte branduri au ieşit din top 100 comparativ cu anul trecut, cele mai importante fiind Merrill Lynch (locul 34 în ediţia din 2008), AIG (poziţia 54) şi ING (86).
Marile bănci şi companii auto au fost cel mai grav afectate, în timp ce mărcile din domeniul alimentar au beneficiat de tendinţa oamenilor de a consuma alimente mai mult acasă.
UPS (locul 72) şi Harley Davidson (locul 73) au înregistrat cele mai mari scăderi ale valorii brandurilor, de 50% şi 43%, la 4,37 miliarde de dolari, respectiv 4,33 miliarde de dolari.
Cea mai bună evoluţie a avut-o Google, în creştere cu 25%, urmat de Amazon (locul 43), în urcare cu 22%, la 7,86 miliarde de dolari.