Al treilea lanţ hotelier ca mărime din Europa vrea să intre în România în următorii ani

Grupul spaniol Sol Melia, al treilea lanţ hotelier ca mărime din Europa, vrea să intre pe piaţa românească în următorii ani prin deschiderea de unităţi de patru şi cinci stele pe litoral şi în Bucureşti, a declarat, sâmbătă, directorul general al companiei pentru Bulgaria, Jose Manuel Navarro.

Urmărește
138 afișări
Imaginea articolului Al treilea lanţ hotelier ca mărime din Europa vrea să intre în România în următorii ani

Al treilea lanţ hotelier ca mărime din Europa vrea să intre în România în următorii ani (Imagine: Laszlo Raduly/Arhiva Mediafax Foto)

"România are potenţial pentru investiţii în turism. Vrem să intrăm pe piaţa românească şi vizăm în special litoralul şi Bucureştiul. Pe litoral avem proiecte în evaluare, însă deocamdată nu am finalizat nicio discuţie. Urmărim două direcţii: preluarea de hoteluri existente, care trebuie renovate, sau deschiderea unor proprietăţi noi", a afirmat Navarro, într-o conferinţă de presă la Nisipurile de Aur, staţiune de pe litoralul bulgăresc.

El a arătat că trebuie efectuate renovări majore la hotelurile de pe litoralul românesc, în condiţiile în care au fost construite cu mulţi ani în urmă.

"Căutăm construcţii care să se încadreze în standardele noastre, în special proprietăţi cu un număr mare de camere. România are hoteluri pe litoral, dar toate sunt construcţii foarte vechi şi trebuie renovate. Procesul de renovare necesită investiţii foarte mari din partea proprietarilor. Criza cu care ne confruntăm acum este una dintre cele mai puternice şi ea întârzie procesul de preluare de către Sol Melia deoarece fonduri pentru renovare se găsesc foarte greu. Vom fi prezenţi în România imediat ce apare o oportunitate", a continuat Navarro.

Reprezentantul Sol Melia a spus ca grupul spaniol a fost interesat de preluarea unui hotel din staţiunea Mamaia, însă discuţiile nu s-au finalizat cu succes.

"Sunt hoteluri de pe litoralul românesc interesate să intre sub brandul nostru, însă acest lucru presupune anumite condiţii. Am discutat cu un hotelier din Mamaia, dar nu am finalizat nimic deoarece costurile operaţionale erau prea mari, luau din profit", a arătat Navarro.

Primul hotel pe care compania vrea să îl deschidă pe litoralul românesc va opera sub brandul Sol Hotels, care include unităţi de patru stele.

De asemenea, grupul vrea să afilieze hoteluri de patru şi cinci stele în Bucureşti.

"Pe litoral vom avea un hotel de patru stele sub marca Sol. În ceea ce priveşte Capitala, considerăm potrivite brandurile de patru şi cinci stele Tryp şi Melia Hotels & Resorts. În Bucureşti brandurile de top, de cinci stele, sunt deja prezente, Marriott, Radisson, Hilton. Hoteluri de patru stele nu prea sunt în Bucureşti şi există nişă cu potenţial pentru acest brand, în special din partea turiştilor individuali sau a segmentului de weekend", a explicat Navarro.

Grupul Sol Melia operează aproape 400 de hoteluri în 30 de ţări, circa 40% dintre unităţi fiind deţinute de companie. Lanţul hotelier este cel mai mare din Spania şi al treilea din Europa.

În Bulgaria, compania operează cinci hoteluri în staţiunile Nisipurile de Aur, Obzor si Nessebar. Hotelurile au în total 2.000 de camere, iar majoritatea sunt deschise de la începutul lunii mai şi până la sfarşitul lui octombrie.

Potrivit estimărilor companiei, în acest an sunt aşteptaţi peste 60.000 de turişti în hotelurile Sol Melia din Bulgaria, dintre care aproximativ 30% vor fi romani.

"Rezervările făcute în avans arată ca majoritatea turiştilor provin din Germania, Marea Britanie, Rusia şi Romania", au declarat reprezentanţii grupului.

Printre brandurile companiei se numără Gran Melia, Melia Hotels & Resorts, ME by Melia, Tryp Hotels şi Sol Hotels.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici