Alibaba a eliminat de pe site-urile sale 90 de milioane de produse contrafăcute, din 2013

Alibaba Group a eliminat de pe site-urile sale 90 de milioane de produse contrafăcute, cheltuind de la începutul anului 2013 şi până în luna noiembrie a acestui an 160,7 milioane de dolari pentru blocarea acestora şi îmbunătăţirea protecţiei consumatorilor.

Urmărește
404 afișări
Imaginea articolului Alibaba a eliminat de pe site-urile sale 90 de milioane de produse contrafăcute, din 2013

Alibaba a eliminat de pe site-urile sale 90 de milioane de produse contrafăcute, din 2013 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania chineză a atras în septembrie, prin intermediul unei oferte publice iniţiale, suma record de 25 de miliarde de dolari. Capitalizarea de piaţă a Alibaba este în prezent mai mare decât cea a General Electric şi Procter&Gamble, iar compania aplică o strategie de îmbunătăţire a reputaţiei, eliminarea produselor contrafăcute sau piratate fiind esenţială pentru menţinerea credibilităţii în faţa investitorilor şi limitarea riscului unor procese, relatează Bloomberg.

"Vânzarea de produse contrafăcute a fost una dintre criticile majore cu care s-a confruntat Alibaba. Chiar dacă acţiunile Alibaba au evoluat bine, asta nu înseamnă că Alibaba nu este conştientă de riscuri", a declarat Vanessa Zeng, analist la Forrester Research în Beijing.

Acţiunile Alibaba, cea mai mare companie de comerţ online din China, au urcat cu 60% după listarea la bursa din New York, în timp ce indicele compozit NYSE, care include toate acţiunile comune listate la bursa din New York, a scăzut cu 0,9%.

Eforturile Alibaba de a scăpa de acuzaţiile în justiţie de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală fac parte dintr-o problemă juridică mult mai amplă în China, unde numeroase segmente de piaţă sunt cunoscute pentru comercializarea pe scară largă a produselor contrafăcute, conform unui raport din luna februarie al biroului reprezentantului pentru Comerţ al Statelor Unite.

Raportul face referire la piaţa mătăsii din Beijing şi la Zengcheng International Jeans Market din Guangdong.

"Faptul că Alibaba a introdus un sistem pentru înregistrarea reclamaţiilor referitoare la produsele contrafăcute este un progres", a spus Zeng.

Cele mai utilizate platforme ale Alibaba sunt Taobao şi Tmall.com, care conectează utilizatorii cu branduri de retail, realizând majoritatea veniturilor din comisioane şi publicitate.

Pentru a se proteja de problemele legale, comercianţii trebuie să depună garanţii la Alibaba privind autenticitatea produselor. Cumpărătorii şi vânzătorii pot face aprecieri unii la adresa altora, iar consumatorii îşi pot primi banii înapoi.

Alibaba a penalizat 131.000 de comercianţi, până la 30 septembrie, iar colaborarea cu autorităţile chineze în peste 1.000 de cazuri de falsificare, în acest an, a dus la arestarea a 400 de suspecţi, potrivit companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici