Altex a avut anul trecut afaceri de 195 milioane euro, în creştere cu 7%

Altex a avut anul trecut o cifră de afaceri de 195 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de rezultatele înregistrate în anul precedent, şi un profit de trei milioane euro, obţinut în principal din vânzarea de active, a declarat, joi, proprietarul grupului, Dan Ostahie.

Urmărește
20 afișări

Cele mai mari creşteri în 2010 au fost înregistrate de produsele IT (13%), electrocasnicele mari (8%), electrocasnicele mici (6%) şi electronicele (4%).

Segmentul de entertainment (muzică, film, jocuri) a cunoscut un regres anul trecut.

Totodată, anul trecut contribuţia creditului de consum a fost de 15% din totalul vânzărilor Altex faţă de peste 70% era în 2007.

"În 2009, piaţa a scăzut cu 40-50%, iar anul trecut s-a diminuat cu 15%. Ne aşteptăm ca acest an să fie unul de creştere moderată şi să avem o creştere economică micuţă. Creşterea consumului are un decalaj de 12 luni faţă de creşterea economică, deci ne aşteptăm la o majorare a consumului din trimestrul IV al acestui an şi mai ales din anul 2012", a declarat Dan Ostahie, într-o conferinţă de presă.

Reprezentanţii Altex au precizat că potenţialul anului 2011 rămâne scăzut, fiind determinat de situaţia economică dificilă.

Totodată, în ultimii ani s-a modificat comportamentul consumatorului, care a trecut de la entuziasm la chibzuinţă în ceea ce priveşte cumpărăturile.

Anul 2010 a însemnat, potrivit reprezentanţilor Altex, şi o continuare a frânării puternice pe care creditul de consum o înregistrează în România din cauza măsurilor guvernului.

"Din perspectiva băncilor, deşi public se afirmă disponibilitatea imediată pentru acordarea de credite, realitatea este opusă", a declarat Cristian Moanţă, director de Marketing şi Comunicare la Altex România.

Altex are în prezent 89 de magazine, dintre care 13 Media Galaxy, care contribuie cu peste 25% la afacerile grupului. În acest an, reprezentanţii Altex afirmă că vor deschide noi magazine în funcţie de oportunităţi şi de ritmul de deschidere de centre comerciale noi.

"În trimestrul I al acestui an au crescut vânzările la toate categoriile de produse, cele mai importante fiind la aparatele foto, de peste 20%, la produsele IT (20%) şi la electronice (15%). Smart phone-urile şi tabletele PC au crescut cu peste 30%", a spus Ostahie.

El a adăugat că în acest an Altex se gândeşte să vândă activele care nu fac parte din obiectul de activitate al companiei. "Considerăm suprafeţele mari ca fiind suprafeţele viitorului, şi mă refer la cele de 2.000-3.000 de metri pătraţi", a afirmat Ostahie, care a adăugat că Altex a avut anul trecut o cotă de piaţă de 25%.

În 2008, anul de vârf pentru grup, Altex a avut o cifră de afaceri de 330 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici