Amazon renunţă la un robot de HR. Motivul: era „misogin”

După ce a ajuns la concluzia că maşinii dotată cu inteligenţă artificială care se ocupa de recrutare nu-i plăceau femeile, Amazon a renunţat, discret, la serviciile acesteia, relatează Reuters.

Urmărește
563 afișări
Imaginea articolului Amazon renunţă la un robot de HR. Motivul: era „misogin”

Amazon renunţă la un program cu inteligenţă artificială destinat HR, pentru că nu-i plăceau femeile

O echipă de programatori a început să lucreze din 2014 la un program de computer care să evalueze candidaţii la angajare. Automatizarea a fost una din exlicaţiile creşterii înregistrate de companie, iar aplicaţia de resurse umane dădea candidaţilor între una şi cinci stele, la fel cum clienţii evaluează produsele companiei pe site.

O sursă apropiată situaţiei a declarat pentru Reuters că intenţia creatorilor programului a fost de a putea găsi cinci cei mai buni candidaţi din 100, care să fie angajaţi. Dar compania a descoperit că noul sistem discriminează candidaţii pentru posturi de programator sau pentru alte zone tehnice, pentru că programul a fost instruit folosind aplicaţiile primite de companie în ultimii 10 ani. Majoritatea au venit de la bărbaţi, o situaţie generată de dominaţia acestora în industria tehnologică, iar sistemul Amazon a tras concluzia că bărbaţii sunt de preferat la angajare. Aşa că a început să penalizeze aplicaţiile care includeau cuvântul „woman - femeie”, dar şi absolventele unor instituţii de învăţământ superior exclusiv feminine.

Programatorii au încercat să remedieze situaţia, dar, pentru că nu au existat garanţii că maşina nu ar putea elabora alte modalităţi discriminatorii de selecţie a candidaţilor, în cele din urmă compania a renunţat la proiect şi la programul de recrutare.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici