Amenda primită de Facebook pentru dezinformarea consumatorilor din Ungaria

Autoritatea de concurenţă din Ungaria a aplicat Facebook o amendă de 3,6 milioane de euro, pe 6 decembrie, pentru încălcarea legii concurenţei, considerând că prezentarea serviciilor drept gratuite induce în eroare consumatorii.

Urmărește
340 afișări
Imaginea articolului Amenda primită de Facebook pentru dezinformarea consumatorilor din Ungaria

Facebook a primit o amendă de 3,6 milioane de euro în Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor

”Motivarea deciziei este aceea că deşi este adevărat că utilizatorii nu trebuie să plătească pentru a folosi serviciile Facebook, prin activitatea lor şi prin folosirea datelor lor de către Facebook, consumatorii aduc un câştig material societăţii, astfel că, indirect, aceştia plătesc pentru serviciile folosite. Aşadar, prezentarea serviciilor drept gratuite este aptă să inducă in eroare consumatorii prin lipsa unei transparenţe totale a modului de operare”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură Filip&Company.

Autoritatea din Ungaria a constatat totodată că mesajele ”gratis la conectare” şi ”gratis şi mereu va fi” afişate pe pagina principală Facebook distrag atenţia consumatorilor de la faptul că indirect aceştia plătesc pentru utilizarea serviciilor Facebook prin transmiterea datelor lor personale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici