- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.05.2016, 13:23)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
AMRCR: Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români
Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin real pentru producătorii români şi restrânge libertatea consumatorilor români de a alege, existând chiar riscul ca producătorii din Bulgaria sau Ungaria să devină mai atractivi pentru magazinele din anumite zone ale României, consideră AMRCR.
Urmărește
569 afișări
AMRCR: Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români (Imagine Octav Ganea / Mediafax Foto)
În acest sens, asociaţia cere eliminarea amendamentelor ”neconcurenţiale şidiscriminatorii„ din proiectul legii comercializării produselor alimentare (Legea321) al căror obiectiv principal este ”afectarea comerţului modern”.
”Invocarea ideii că prin noua lege vor fi sprijinite interesele producătorilorromâni, mai ales ale celor mici, reprezintă o inducere în eroare a opiniei publice”, se arată într-un comunicat al AMRCR.
În opinia retailerilor, conceptul de „aprovizionare pe lanţul scurt” adoptat decătre Comisia de Agricultură nu reprezintă deloc o garanţie nici pentru consumatorul român că va avea acces la produse româneşti într-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producătorii români că vor fi apăraţi de concurenţa unor producători externi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Urnele încep să se închidă în mai multe state, vin primele rezultate. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Netanyahu plănuieşte să-i concedieze şi pe şefii IDF şi Shin Bet - surse
-
Noul ministru al Apărării din Israel are origini româneşti. Cine este Israel Katz
-
Protestatarii încep să se adune la Ierusalim şi Tel Aviv după ce Gallant a fost demis
”Dimpotrivă, apare riscul ca, de exemplu, producătorii bulgari să devină mai atractivi pentru magazinele din sudul României şi cei din Ungaria pentru magazinele din vestul ţării. În prezent, supermarketurile reprezintă principalul canal de promovare a produselor româneşti, iar această tendinţă va continua. Motivaţia este simplă: consumatorii din România solicită produse româneşti”, crede asociaţia.
Potrivit asociaţiei, cei care contestă beneficiile comerţului modern pentru consumator şi pentru producţia autohtonă sunt în mare măsură cei care fie nu sunt dispuşi să caute formule pentru a investi în depozitare, ambalare, marketing sau logistică, fie cei care practică un management precar sau pur şi simplu nu au o capacitate comercială adecvată.
”Toţi aceştia sunt dispuşi să accepte justificările puerile ale celor care nu le pot găsi soluţii reale în sectorul agro-alimentar dar le prezintă campanii rudimentare destinate pe de o parte să inducă în mentalul public ideea conspirativă că marile magazine reprezintă sursa majoră a dificultăţilor cu care se confruntă în special micii producătorii locali iar pe de altă parte că rigorile competiţiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.
Retailerii spun că modificările legii vor afecta negativ mulţi producători locali, care au reuşit să intre pe piaţa extrem de competitivă cu produse româneşti: ”Aceştia sunt în pericol de a fi înlăturaţi de pe piaţa foarte greu obţinută de către cei cărora li se garantează practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanţă”
AMRCR susţine că Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului precum şi comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui să se ocupe de legislaţia fiscală sau de cea referitoare la comerţ, şi nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns să fie reglementat modul în care trebuie să se încheie contractele sau să se dea definiţia contractului comercial, în pofida prevederilor Codului Civil.
Citeşte şi: Comisia Europeană avertizează: Legea dării în plată şi creşterea salariului minim, riscuri pentru România
Citește pe alephnews.ro: Greșesc sau nu sondajele americane? Care sunt cele 3 scenarii în care ar putea câștiga Kamala Harris alegerile din SUA
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Rezultatele din șapte state swing vor decide Președintele SUA. Republicanii susțin că Trump va lua Pennsylvania, care are cele mai multe voturi electorale
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a ales de averea Ronei Hartner. Motivul pentru care fiica ei nu a primit o moștenire prea mare
CANCAN.RO
„Eu sunt Ilinca”. Soția lui George Simion anunță o surpriză editorială în podcast-ul lui Codin Maticiuc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe