AMRCR: Un cod de bune practici ar echilibra relaţiile dintre retaileri şi furnizorii acestora

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) consideră că elaborarea unui cod de bune practici pentru retaileri şi furnizorii acestora ar optimiza activitatea şi ar echilibra relaţiile dintre companii, însă nu trebuie să îngrădească libertatea de negociere.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului AMRCR: Un cod de bune practici ar echilibra relaţiile dintre retaileri şi furnizorii acestora

AMRCR: Un cod de bune practici ar echilibra relaţiile dintre retaileri şi furnizorii acestora (Imagine: Mediafax Foto)

"Orice reglementare a pieţei ce ar conduce la limitarea libertăţii de negociere, generând implicit creşterea ratelor de profit pentru producători, va conduce inerent la o creştere a preţurilor produselor alimentare pentru consumatori", se arată într-un comunicat al AMRCR.

Potrivit asociaţiei, rata de profitabilitate a marilor retaileri de produse alimentare se situează sub 5% din cifra de afaceri.

Poziţia AMRCR vine după discuţia de săptămâna trecută dintre reprezentanţii retailerilor şi ai producătorilor din industria alimentară mediată de ministrul Agriculturii, Dacian Cioloş, când s-a propus elaborarea unui ghid de bune practici pentru comercianţi şi furnizori.

Potrivit ministrului Dacian Cioloş, acest ghid va stabili nişte principii de la care să pornească discuţiile şi un cadru civilizat de dialog între retaileri şi producători.

Astfel, Ministerul Agriculturii, cel al Finanţelor şi cel al Comerţului au decis elaborarea unui memorandum care prevede înfiinţarea grupului care va lucra la redactarea ghidului şi care va fi prezentat în şedinţa de Guvern de miercuri, 26 martie.

Marile lanţuri de retail reprezintă 35% din comerţul românesc, iar principalii lor furnizori sunt în majoritate companii româneşti.

AMRCR are 16 membri, printre care Altex, Billa, Bricostore, Carrefour, Cora, Diverta, DoMo, Flamingo, La Fourmi, Delhaize (Mega Image), Mobexpert, Praktiker, Selgros.

Producătorii au solicitat în ultimele săptămâni ca toate taxele supermarketurilor să fie afişate, astfel încât consumatorul să ştie care este preţul real al produslui şi care este adaosul comercial. Totodată, firmele din industria alimentară spun că retailerii aplică taxe care duc la creşterea preţurilor şi scad profitabilitatea furnizorilor, iar dezvoltarea excesivă a marilor lanţuri de retail, care ajung să deţină monopolul în comeţ, duce la falimentarea magazinelor de cartier.

Consiliul Concurenţei a început în urmă cu două săptămâni o investigaţie "de analiză" pe piaţa de retail, menită să stabilească dacă există suficiente motive pentru începerea unei "investigaţii clasice".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici