ANALIZĂ - Black Friday 2015: Mai multe magazine, reduceri pe o perioadă extinsă şi în mai multe domenii

Adus în România în 2011 de grupul care operează brandurile eMag şi Flanco, conceptul Black Friday a ajuns la cea de-a cincea ediţie, numărul participanţilor crescând de la un an la altul, la fel şi controversele privind valoarea reală a reducerilor din această perioadă.

Urmărește
9589 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ - Black Friday 2015: Mai multe magazine, reduceri pe o perioadă extinsă şi în mai multe domenii

ANALIZĂ -: Black Friday 2015: Mai multe magazine, reduceri pe o perioadă extinsă şi în mai multe domenii (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)

Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, în general pentru o zi. În mod tradiţional, evenimentul are loc în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, însă retailerii români au "furat" startul anul trecut, ca şi în 2015, lansând campaniile de reduceri cu o săptămână înaintea evenimentului din America de Nord.

Ediţia din acest an a Black Friday va debuta în România pe 20 noiembrie şi în SUA la 27 noiembrie. Magazinele, atât online, cât şi cele offline, vor avea, în majoritatea cazurilor, campanii atât pe 20, cât şi pe 27 noiembrie. Cea mai lungă perioadă de oferte de Black Friday din acest an va avea loc la Altex, care a anunţat că aceasta va dura 32 de zile, între 30 octombrie şi 30 noiembrie, pentru a evita aglomeraţia din magazine.

Dacă la prima ediţie, cea din 2011, au participat doar doi retaileri, Flanco şi eMag, care au scos la vânzare peste 30.000 de produse, la următoarele din ce în ce mai mulţi comercianţi s-au alăturat fenomenului. Evenimentul a cunoscut o creştere accelerată, marcată de site-uri blocate, din cauza numărului mare de accesări simultane, cozi în magazinele din ţară, dar şi nemulţumiri cauzate de deciziile comercianţilor de a creşte preţurile artificial cu puţin înainte de Black Friday, pentru ca apoi acestea să fie scăzute, însă nu la nivelul dinainte.

Si anul acesta au apărut suspiciuni legate de practicile comercianţilor în perioada premergătoare Black Friday, cu preţuri crescute artificial, însă retailerii susţin că acestea au fost majorate deoarece se terminaseră anumite promoţii. Comercianţii susţin că majorările de preţuri sunt absolut întâmplătoare, chiar înainte de cea mai aglomerată perioadă de peste an.

De fiecare dată cele mai căutate produse au fost electronicele şi electrocasnicele, cu un plus pentru televizoarele performante, maşinile de spălat, combinele frigorifice şi telefoanele mobile.

Pentru ediţia din acest an, retailerii care au anunţat promoţii acoperă o varietate de domenii, de la produse IT, modă, ceasuri, jucării pentru copii, decoraţiuni, până la produse cosmetice şi bijuterii.

Printre cei mai cunoscuţi retaileri care vor participa la campanie se află Altex, eMag, Flanco, Domo, EvoMag, elefant.ro, F64, Germanos, Carrefour, Quickmobile (electro-IT), Ecco, Otter, Originals (încălţăminte), Watchshop, cautceas.ro, topceas.ro (ceasuri), Somproduct (articole pentru casă) sau Avon (produse cosmetice).

Dintre companiile care au anunţat vânzările înregistrate anul trecut de Black Friday, cele mai mari încasări au fost obţinute de eMag (165 de milioane de lei) şi Flanco (98 de milioane de lei).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici