- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ Business Magazin: Cum au distrus comercianţii români ziua de Black Friday
Pe drumul lung de peste Ocean până în România, conceptele americane despre sărbători sau shopping se transformă până devin de nerecunoscut.
ANALIZĂ Business Magazin: Cum au distrus comercianţii români ziua de Black Friday (Imagine: Sebastian Tataru/ Mediafax Foto)
Începutul acestei săptămâni reprezintă pentru Statele Unite momentul zero al campaniilor pentru Black Friday, ziua care dă startul cumpărăturilor pentru Crăciun şi care cade, invariabil, în ultima vineri din noiembrie, după Ziua Recunoştinţei. Din anii ‘60, când termenul s-a împământenit printre retailerii americani, Black Friday a fost un concept de marketing respectat, sezonul de shopping începând chiar şi de la ora 00.00, în ultima vineri din noiembrie. Alte ţări care au preluat conceptul de Black Friday l-au redenumit, traducându-l, dar au păstrat data evenimentului şi ideea unei zile când toate magazinele încep simultan reducerile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Kamala Harris ține primul discurs după ce a pierdut alegerile în fața lui Donald Trump: „Trebuie să acceptăm rezultatul acestor alegeri”
-
Liban: 40 de morţi şi 53 de răniţi în Baalbeck după raidurile israeliene
-
Ce va face Robert F. Kennedy Jr. în noua administraţie Trump: „Voi lucra imediat la asta”
-
Ce ar putea însemna victoria prezidenţială a lui Trump pentru războiul din Ucraina
În România, conceptul de Black Friday a fost preluat la scară largă din 2011. Până să fie împinşi de criză să se gândească la campanii de reduceri înainte de sărbători, retailerii români se foloseau de perioada de dinaintea Crăciunului pentru a menţine preţurile sau chiar pentru a le creşte, folosindu-se de numărul mare de achiziţii din această perioadă. În 2011, în noaptea dinspre 28 spre 29 noiembrie, cele mai multe servere ale magazinelor online s-au blocat, iar retailerii au anunţat ulterior vânzări de mai multe milioane de euro (eMag – 15 milioane de euro, F64 – 1,47 milioane de euro, PC Garage – 1 milion de euro sau evoMag – 1 milion de euro). Vânzările au fost importante şi în retailul classic – Altex a raportat vânzări de 15 milioane de euro, iar Flanco de 12 milioane de euro. În 2012, povestea s-a repetat, retailerii declarând ziua de 29 noiembrie una dintre cele mai profitabile din an. Anul acesta, în lunea când ar fi trebuit să înceapă pregătirile pentru Black Friday, sărbătoarea cumpărăturilor - în special cea din online - s-a şi încheiat. O serie de retaileri online, începând cu evoMag, eMag şi F64, au fost primii care au decis să mute Black Friday cu o săptămână mai devreme.
Motivele pentru care Black Friday începe mai devreme în 2013 în România şi nu pe data de 29 noiembrie, ca în SUA, are de-a face cu apropierea zilei de 1 decembrie, ziua naţională a României, şi cu riscurile de vreme rea care ar putea îngreuna cantitatea dublă de marfă livrată, comparativ cu ediţia de anul trecut, explică Radu Apostolescu, vicepreşedinte al eMag: „Decembrie este oricum o perioadă în care vânzările cresc, iar compania a decis în urmă cu aproape două luni să adopte această schimbare de strategie. Evenimentul Black Friday a început acum doi ani pe piaţa locală şi noi l-am adaptat la specificul clientului din România„, mai spune Radu Apostolescu.
„Oamenii nu vor Black Friday într-o zi anume, ci vor Black Friday", a declarat şi Iulian Stanciu, directorul general al retailerului online, care a adăugat că eMag nu va fi singurul magazin care va schimba data evenimentului de shopping.
Citeşte analiza integrală despre Black Friday în România pe www.businessmagazin.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO