- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Analiză: cât costă să încarci o maşină electrică în România în comparaţie cu alte ţări
Ziarul Financiar a aflat cât costă să încarci o maşină electrică dacă vrei să parcurgi 100 de kilometri. Concluzia: în România costul este dublu faţă de Portugalia şi Finlanda, dar la aproape jumătate faţă de Norvegia
Analiză: cât costă să încarci o maşină electrică în România în comparaţie cu alte ţări
Încărcarea unei maşini electrice timp de 25 de minute pentru a parcurge 100 km costă în România circa 9,8 euro, conform unui grafic al Visual Capitalist care citează date ale European Alternative Fuels Observatory (EAFO). Acest grafic arată costul mediu de încărcare a unei maşini electrice timp de 25 de minute la 100 km la o staţie publică din diferite ţări europene.
Pentru a ţine seama de diferenţa dintre maşinile electrice, a fost luat în considerare un model Tesla 3 pentru acest set de date. Informaţiile despre preţ au fost obţinute de la staţiile publice de încărcare rapidă, iar apoi EAFO a calculat preţul mediu pe ţară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ucraina: Rusia a atacat în premieră cu o rachetă balistică intercontinentală. Atac major lansat de Rusia ca represalii
-
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
-
Rusia a atacat pentru prima dată cu o rachetă balistică capabilă să transporte focos nuclear. Analist: Un mesaj către Occident
Astfel, cele mai ieftine încărcări ale unei maşini electrice pentru a parcurge 100 km sunt în Islanda (2,9 euro), Portugalia (3,2 euro) şi Finlanda (4,6 euro). Pe de altă parte, la polul opus stau ţări precum Norvegia sau Slovenia unde preţul sare de 17 euro per încărcarea necesară pentru a merge 100 km cu maşina.
Iar preţurile diferă şi de disponibilitatea soluţiilor de încărcare, dar şi, evident, de costul energiei din fiecare ţară. De altfel, la nivel european în primele nouă luni ale acestui an, înmatriculările de maşini electrice au fost cu 5,8% sub perioada similară din 2023, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în principal din cauza Germaniei, unde scăderea a fost de 28,6% pe fondul eliminării bonusurilor pentru electrice.
În România, în primele zece luni ale anului, înmatriculările de electrice au căzut cu 38% faţă de perioada similară din 2023, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4,9% din piaţă, în luna octombrie a anului 2024, faţă de octombrie 2023, când reprezentau 10%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid deţin o cotă de piaţă de 5%, faţă de octombrie 2023, când reprezentau 4,3%.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO