ANALIZĂ: Cele mai importante şantiere de autostrăzi pe final de vară

Cele mai importante zece şan­tiere de autostrăzi din ţară au înaintat, în medie, cu circa 5% în perioada 1 iunie - 1 iulie, po­trivit unei analize a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Urmărește
1169 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Cele mai importante şantiere de autostrăzi pe final de vară

ANALIZĂ: Cele mai importante şantiere de autostrăzi pe final de vară (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Deşi luna iunie a adus vreme bună, favorabilă lucrărilor de construcţie, ritmul în care au avansat aceste şantiere s-a redus comparativ cu ultima lună de primăvară, mai. La acea vreme, aceleaşi şantiere înaintau, în medie, cu circa 7%, potrivit calculelor ZF.

Este pentru a şasea oară în ultimele luni când ZF monitorizează evoluţia celor mai im­portante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lu­crările. Cel mai mare avans a fost înre­gistrat pe tronsonul Timişoara-Lugoj, lot 1 (9,5 km), construit de firma românească Spe­di­tion UMB (controlată de Dorinel Umbră­rescu) şi de italienii de la Carena. Astfel, da­că la 1 iunie stadiul de execuţie era de circa 40%, la 1 iulie acesta avansase la 48,4%. De altfel, reprezentanţii Spedition UMB de­clarau în urmă cu circa trei săptămâni pentru ZF că vor să termine lucrările pe acest tronson în jurul datei de 15-20 august. Deşi la 1 iulie acest tronson era finalizat în pro­porţie de nici 50%, este foarte posibil ca şoseaua să fie gata mai devreme decât termenul contractual, aprilie 2013, având în vedere că are o lungime destul de mică.

Un alt tronson care a înregistrat pro­grese este autostrada Cernavodă-Medgidia, construită de italienii de la Astaldi şi de nemţii de la Max Boegl. Dacă la 1 iunie stadiul fizic de execuţie era de circa 54%, la începutul lunii iulie acesta ajunsese la 62%. Cu o lună înainte, stadiul "sărise" de la 22% la 1 mai la 54% la 1 iunie, deci un avans de 32% într-o lună. Ministerul Transporturilor a deschis pe 19 iulie circulaţia pe acest tron­son la o bandă pe fiecare sens de mers, însă este foarte probabil ca această auto­stra­dă să fie gata mai repede decât se sti­pu­lează în termenul contractual, adică ianuarie 2013.

Citeşte mai multe despre cele mai importante şantiere de autostrăzi pe final de vară pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici