- Home
- Economic
- WASHINGTON, (16.02.2020, 12:46)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Industria reţelelor de alimentare cu carburanţi este afectată puternic de noile tehnologii
Industria staţiilor de alimentare cu carburanţi este afectată puternic de factori precum emergenţa surselor alternative de energie, în special electricitate, de noile modele de mobilitate şi de evoluţia aşteptărilor consumatorilor, arată un studiu al firmei de consultanţă Boston Consulting Group.
Urmărește
1716 afișări
ANALIZĂ: Industria reţelelor de alimentare cu carburanţi este afectată puternic de noile tehnologii
Impulsul în sensul transformării sistemului este generat de o serie de noi tehnologii digitale - de la inteligenţa artificială (AI) la sistemele robotizate şi interconectarea dispozitivelor prin Internet (Internet of Things (IoT)/ Internetul Obiectelor).
"Actualele schimbări vor modifica zonele avantajelor concurenţiale în această industrie şi necesită o transformare a modelului standard de afaceri. Companiile care comercializează carburanţi trebuie să dezvolte o reacţie completă de adaptare a produselor şi serviciilor, a reţelei şi modelului de afaceri, a sistemului de staţii de servicii şi magazine, inclusiv prin adoptarea noilor instrumente digitale", recomandă firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG).
Potrivit experţilor BCG, transformările în această industrie sunt generate de trei factori principali, care acţionează prin intermediul noilor tehnologii digitale. Este vorba de sursele alternative de energie, de sistemele avansate de mobilitate şi de evoluţia aşteptărilor consumatorilor.
Trecerea la motoare electrice şi la combustibili alternativi este stimulată de reglementările în sensul limitării emisiilor cu efect de seră. Spre exemplu, Marea Britanie a asumat obiectivul reducerii la zero a emisiilor de dioxid de carbon în cazul autoturismelor şi autoutilitarelor în următoarele două decenii. Situaţia va conduce la creşterea cererii pentru vehicule electrice, hibride ori alimentate cu hidrogen.
Dezvoltarea tehnologiilor contribuie semnificativ la aceste tendinţe industriale. Producătorii de piese investesc masiv în sisteme electrice şi, potrivit estimărilor, până în anul 2030, peste o treime din noile vehicule vor fi total ori parţial electrice. Această evoluţie generează un risc major pentru reţelele de alimentare cu carburanţi.
De asemenea, pe piaţă încep să câştige teren combustibili alternativi precum hidrogenul, gazul petrolier lichefiat, gazul natural comprimat şi biocarburanţii.
Un factor semnificativ de transformare este şi emergenţa modelelor avansate de mobilitate. Până în anul 2030, aproape două-treimi din populaţia lumii va trăi în oraşe, astfel că noile sisteme digitale vor fi esenţiale pentru mobilitatea urbană eficientă. Servicii de transport precum Uber şi Lyft marchează deja prima etapă în era mobilităţii în comun, reducând asipiraţiile tinerilor de a deveni proprietari de autoturisme. Până în anul 2030, piaţa mobilităţii urbane în comun probabil va atinge cifra de 300 de miliarde de dolari, iar până, în 2035, soluţiile de mobilitate comună vor reprezenta 20% din segmentul transporturilor, preconizează Boston Consulting Group.
Un alt factor de transformare este emergenţa vehiculelor autonome. Potrivit estimărilor, aproape 25% din vehiculele noi vândute până în anul 2035 vor avea sisteme autonome de conducere, iar cele mai multe vor fi cu propulsie electrică. În lipsa factorului uman, serviciile de mobilitate în comun vor avea tarife din ce în ce mai mici.
Potrivit specialiştilor din cadrul Boston Consulting Group (BCG), sunt plauzibile patru modele de piaţă. Primul model anticipează menţinerea dominaţiei combustibililor fosili în proporţie de 90%-95%. Al doilea model anticipează o cotă de 50%-60% a vehiculelor cu ardere internă şi ascensiunea motoarelor electrice până la nivelul de 40%-50%. Al treilea model este de tip "ascensiunea tuturor, fără a domina niciunul", cu un segment de 20%-25% al motoarelor cu ardere internă, 45%-60% al motoarelor electrice şi 20%-30% al motoarelor pe bază de combustibili alternativi. Al patrulea model preconizează un segment al vehiculelor electrice şi autonome de 70%-80% şi unul al motoarelor pe bază de combustie internă de 20%-30%.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
El este Alexandru, tânărul de 26 de ani mort în accident, fără să aibă vreo vină! Iubita lui e în stare gravă
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe