- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (09.10.2015, 11:40)
- Departamentul Economic
ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Brandul Volkswagen, afectat mediatic puternic şi în România - INFOGRAFICE
Brandul Volkswagen a avut de suferit mediatic şi în România, cuvântul "scandal" fiind cel mai folosit în asociere cu grupul auto german, mediatizarea negativă amplificându-se şi prin implicarea autorităţilor române, care au luat măsuri în acest caz, relevă o analiză a Mediafax Monitorizare.
Urmărește
3469 afișări
ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Brandul Volkswagen, afectat mediatic puternic şi în România - INFOGRAFICE
Mediafax Monitorizare a analizat timp de două săptămâni, în perioada 22 septembrie – 5 octombrie 2015, articolele din presa centrală tipărită şi din 1400 de site-uri referitoare la cazul Volkswagen, rezultând 180 de articole în presa scrisa centrală şi peste 9000 de articole în online.
De la începutul mediatizării acestui caz, primul vârf s-a înregistrat în data de 24 septembrie, a doua zi dupa demisia directorului general al grupului Volkswagen Martin Winterkorn. Acesta a demisionat în 23 septembrie primele referiri fiind în seara acelei zile în online şi continuând masiv a doua zi atât în online, cât şi în print, când s-au mediatizat şi informaţii referitoare la schimbările de la conducerea grupului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
EXCLUSIV: Politicile economice ale lui Trump şi consecinţele lor economice. Implicaţii pentru România
-
ZF: Un buget făcut pornind de la cheltuieli: Guvernul presupune că va majora veniturile cu 16%, foarte puţin probabil, ca să se încadreze în deficitul de 7%
-
FCSB vs Manchester United. Fanii englezi fac spectacol în Centrul Vechi. Angajaţii localurilor surprinşi de modul în care englezii golesc halbă după halbă
Un alt vârf de mediatizare a fost în 28 septembrie, când Procuratura din Germania a deschis o anchetă şi apare şi declaraţia premierului român Victor Ponta potrivit căreia din când în când e "binevenită" o lecţie pentru "cei care tot dau lecţii". În aceeaşi zi au apărut multe informaţii legate de numărul maşinilor Volkswagen, Skoda şi Seat afectate de acest scandal.
Cele mai multe referiri au fost înregistrate în data de 1 octombrie în online (peste 1000 de articole) şi în data de 2 octombrie în presa scrisa centrala (31 de articole), în momentul implicării autorităţilor române. În data de 1 octombrie Registrul Auto Român a anunţat că nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motor Euro 5 diesel, iar ministrul Transporturilor, Iulian Matache, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, şi preşedintele ANPC, Marius Dunca, au făcut o conferinţă de presă comună şi au anunţat măsurile autorităţilor române în acest caz. Toate aceste informaţii şi declaraţii au fost amplu mediatizate în online şi în ziua următoare şi în print.
De asemenea, în perioada menţionată, Mediafax Monitorizare a urmărit asocierea brandului Volkswagen, în cadrul articolelor, cu o serie de cuvinte pozitive: încredere, respect, dezminţiri, ascensiune, creştere, câştig, valoare, performant, succes, responsabilitate şi altele, dar şi cu o serie de cuvinte cu conotaţii negative: scandal, trişat, acuzaţii, declin, scădere, pierdere, anchetă, trucat, crizî, dieselgate. În multe articole monitorizate brandul a fost asociat atât cu cuvinte cu caracter pozitiv, cât şi cu cuvinte cu conotaţii negative, predominând însă ultimele.
Astfel, în perioada monitorizată, brandul Volkswagen a fost cel mai des asociat în articole cu cuvinte negative: "scandal" - 99 de articole în print şi peste 5000 de articole în online, urmat de "acuzaţii" - 30 de articole în print şi peste 1000 în online şi "criză" - 22 de articole în print şi peste 1000 în online. În ceea ce priveşte conotaţia pozitivă a referirilor, cele mai des întălnite au fost "respect", "a respecta" - 26 articole în print şi peste 500 în online, "valoare" - 28 în print şi peste 500 în online şi "încredere" - 21 în print şi peste 400 în online.
Analiza a relevat că "scandal", cel mai întâlnit cuvânt, a apărut de zece ori mai des în această perioadă decât "respect".
(Mediafax Monitorizare este liderul pieţei de monitorizare din România, cu cele mai diversificate servicii de monitorizare, arhivă completă şi acoperire 100% a teritoriului ţării. Pentru detalii suplimentare puteţi accesa: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/demo.aspx Ne puteţi contacta şi prin e-mail la: monitorizare@mediafax.ro sau la numărul de telefon 031/82.56.413)
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Ninge 7 zile fără oprire în București. Pe ce dată vin ninsorile, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Fericirea bate la ușă pentru aceste ZODII, de la 1 februarie 2025. Li se deschide calea spre succes
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe