- Home
- Economic
- PARIS, (09.08.2012, 13:28)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Renault se poziţionează pentru o explozie a pieţei auto africane, bazându-se pe marca Dacia
Renault se poziţionează pentru o explozie a pieţei auto din Africa, pariind, printr-o ofensivă construită în jurul mărcii Dacia, că populaţia de pe continent se va îndepărta, treptat, de autobuze şi maşini vechi, în timp ce competitorii grupului francez "merg pe vârfuri" în regiune.
Urmărește
408 afișări
ANALIZĂ: Renault se poziţionează pentru o explozie a pieţei auto africane, bazându-se pe marca Dacia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Producătorul auto francez şi Nissan Motor, partenerul său japonez, investesc 1 miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzând masiv producţia.
Totodată, Renault se pregăteşte să ridice o fabrică în Algeria, însă nu a stabilit încă termene pentru realizarea acestui proiect.
"Africa se stabilizează. Este mai bine să ne poziţionăm acum, pentru a avea noi motoare de creştere pe măsură ce pieţele vor începe să se maturizeze", a declarat într-un interviu acordat Bloomberg Jean-Christophe Kugler, senior vice president la Renault pentru regiunea africană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Renault, al treilea mare grup auto european, promovează marca "de buget" Dacia în Africa, încercând astfel să compenseze pentru contracţia puternică a pieţei europene.
Între timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost atacă agresiv Europa, în timp ce producătorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.
Piaţa auto europeană este în contracţie pentru cel de-al cincilea an consecutiv şi va atinge în 2012 cel mai redus volum din 1995, estimează Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Cota de piaţă a Renault în UE a scăzut în prima jumătate a anului la 8,5%, de la 9,5% în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce companiile sud-coreene Hyundai şi Kia şi-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW, care a lansat o nouă versiune a compactei Seria 1 şi a extins propunerile mărcii Mini, şi-a consolidat poziţia de la 5,7% la 6,1%.
Renault merge însă mai bine decât rivalul francez PSA Peugeot Citroen, deoarece s-a extins mai devreme pe pieţele emergente şi datorită alianţei cu Nissan, care datează din 1999. Renault generează 47% din afaceri în afara Europei, faţă de 39% în cazul Peugeot.
Renault a obţinut în primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorită creşterii livrăruilor cu 20% în America Latină şi cu 29% în Rusia. Nissan, unde Renault deţine 43% din acţiuni, a contribuit cu 230 milioane euro la rezultat.
Dacia, cumpărată în 1998 de grupul francez, se află la centrul campaniei Renault de extindere pe pieţele emergente, notează Bloomberg, deoarece companiile rivale nu pot concura cu modelul unic de tehnologie europeană la preţuri mici. Spre exemplu, Sandero pleacă de la 6.790 euro în Germania, faţă de 9.850 euro pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.
"Este clar că au un avantaj în acest segment", comentează pentru Bloomberg Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra.
Jean-Christophe Kugler anticipează că Africa va avea, începând cu deceniul următor, o evoluţie "în oglindă" cu cea a Americii Latine. Vânzările de automobile noi din America de Sud vor creşte în acest an la 5,75 milioane de unităţi, dublu faţă de nivelul din 2005, estimează IHS Automotive. Vânzările din Africa de Sud vor totaliza aproximativ 1 milion de autoturisme în acest an, reprezentând peste jumătate din piaţa de pe întreg continentul. Astfel, în 2012, piaţa auto africană va reprezenta o maşină nouă vândută la fiecare 1.000 de persoane, faţă de 15 la 1.000 în America Latină.
"Strategia Renault de a ajunge primii acolo este una foarte solidă. Au performanţe semnificativ mai bine decât Peugeot, în mare măsuri datorită acestei strategii", spune Neil King, analist la Euromonitor International.
Peugeot a înregistrat o pierdere de 819 milioane euro în prima jumătate a anului, de la un profit de 806 milioane euro în aceeaşi perioadă a lui 2011. Cele trei mari agenţii de rating atribuie companiei ratinguri în cateogria investiţiilor cu caracter speculativ.
Fabrica Renault de la Tanger este cea de-a doua deschisă pe continent, după cea de la Casablanca, în funcţiune de 50 de ani. După extindere, unitatea va avea o capacitate de producţie de 400.000 de autovehicule pe an, cu mult peste orice altă fabrică de pe continentul african.
Daimler şi BMW au fabrici în Africa de Sud, producând aproxiamtiv 50.000 de automobile pe an fiecare, în timp ce Volkswagen asamblează aproximativ 100.000 de unităţi pe an.
Fabrica de la Tanger a început producţia în februarie, iar după extindere va avea două linii de asamblare pentru modelele Dacia Lodgy şi Dokker. Cea mai mare parte a producţiei va fi destinată iniţială exporturilor.
Prima linie de producţie, cu o capacitate de 170.000 de vehicule pe an, a intrat deja în funcţiune iar construcţia celei de-a doua linii va începe anul viitor.
Renault a găsit parteneri locali pe continent, precum conglomeratul Duarte din Angola, unde veniturile sunt în creştere datorită descoperirilor de zăcăminte de petrol şi gaze din ultimii ani . Grupul francez are 14 parteneri de distribuţie şi import în 25 de ţări din Africa sub-sahariană.
Marca Dacia va ajuta Renault să-şi consolideze poziţia în regiune, unde va concura în principal cu piaţa second-hand, dar şi cu Toyota şi Hyundai, în prezent cei mai importanţi jucători în zona autoturismelor noi, potrivit IHS.
Cea mai importantă dificultate va fi însă infrastructura, în multe zone mai prietenoasă cu măgarii şi cămilele decât cu autovehiculele.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe