- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (19.11.2013, 11:50)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine. Cele mai câştigate au fost mărcile private ale magazinelor
Românii nu au mai putut absorbi în acest an inflaţia în consumul de bunuri de larg consum (FMCG) şi au început să cumpere produse mai ieftine, ceea ce a dus la o creştere uşoară, cu 1%, în valoare, a consumului total de FMCG, comparativ cu 2012, potrivit datelor GfK.
Urmărește
553 afișări
ANALIZĂ: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine. Cele mai câştigate au fost mărcile private ale magazinelor (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax Foto)
"În acest an am observat o creştere foarte, foarte uşoară a consumului total de FMCG, în valoare, de 1% comparativ cu 2012. La un coş de 60 de categorii consacrate, creşterea este mai curajoasă, de 4,5%, însă vestea proastă este că inflaţia pe food a fost 7% conform Eurostat, şi a fost pentru prima dată când inflaţia pe food a fost mai ridicată decât inflaţia generală. Consumatorul român nu a mai absorbit în 2013 inflaţia în consumul de FMCG şi atunci a recurs la cumpărarea de produse mai ieftine faţă de 2012, cu un volum în creştere cu 3,5%", a declarat Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director la GfK, în cadrul conferintei Retail Arena.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Ai putere absolută. Se numește vot. Mandatează-l pe cel care merită!
-
Mureş: Scurgeri de benzină dintr-un vagon-cisternă / Mai multe locuinţe din zona gării Albeşti au fost evacuate / Traficul rutier în zonă a fost oprit
-
Guvernul pregăteşte eliminarea plafonării tarifelor la energie electrică şi gaze
-
Cum îmbunătăţeşte abţinerea de la alcool somnul şi sănătatea
Cele mai câştigate în urma acestui trend au fost mărcile private dezvoltate de marii retaileri, care sunt cu până la 20% mai ieftine decât produsele de brand şi a căror pondere a ajuns, potrivit GfK, la circa 15% în total piaţă la jumătatea anului.
Conform unui raport al Consiliului Concurenţei, anul trecut ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor magazinelor a fost de 7%. De asemenea, vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut în 2012, faţă de anul anterior, cu 34% pe categoria alimentelor şi cu 36% pe segmentul produselor nealimentare.
De asemenea, ponderea cheltuielilor pentru achiziţia de bunuri de larg consum în bugetul românilor a crescut de la 41% în 2008-2010, la 42% în 2011-2012 şi la 43% la jumătatea acestui an.
Tot în acest an, comerţul modern a depăşit pentru prima dată comerţul tradiţional ca pondere în total, ajungând la 53%, de la 49% anul trecut. Cea mai mare pondere în comerţul modern este deţinută de hipermarketuri - 28%, urmată de supermarketuri - 13%, discounteri - 9%, cash&carry - 1% şi magazine de proximitate - 2%.
Potrivit datelor GfK, cea mai mică pondere a retailului modern este în Kazahstan - 13%, iar cea mai mare în Austria - 82%.
"Credem că va continua concentrarea retailului, dezvoltarea serviciilor retailerilor pentru consumatori şi dezvoltarea digitalului. (…) Ponderea comerţului modern va continua să crească şi va ajunge la 55-56% în 2015", a mai spus Raschip.
În ceea ce priveşte retailul online cu FMCG, ea a arătat că ponderea acestuia a ajuns la 3% în total piaţă.
Potrivit unui indice al companiei de cercetare a pieţei GfK, vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut în trimestrul al treilea, faţă de precedentele trei luni, cu 6%, la 410 milioane euro.
Astfel, vânzările din sectorul telecom au însumat în trimestrul al treilea 115 milioane euro, cele din IT 100 milioane euro, iar electrocasnice mari au adus livrări de 93 milioane euro.
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din perioada analizată sunt superiore celor înregistrate în primele două trimestre - 349 milioane euro (ianuarie-martie), respectiv 350 milioane euro (aprilie-iunie), astfel că la nouă luni totalul este de peste 1,1 miliarde euro.
Citește pe alephnews.ro: Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
Citește pe www.zf.ro: Dragoş Damian, Terapia Cluj: No, amu gata! Gata cu văicăreala, cu bocetele şi cu plânsetele! Sunteţi oameni de afaceri puternici, va faceţi de ruşine! Hai, la muncă în 2025, avem multă treabă!
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Zeul Gratuităților vine din Japonia și are o avere de aproape 4 milioane de dolari. Cum folosește cupoanele și ofertele zilnic
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Iubita cu 24 de ani mai tânăra a milionarului Paszkany, apariție incendiară într-o rochie decoltată
PROSPORT.RO
Medicul Vlad Ciurea dezvăluie alimentul nelipsit de pe masa românilor, care ne obosește și ne seacă de energie 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe