- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (19.11.2013, 11:50)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine. Cele mai câştigate au fost mărcile private ale magazinelor
Românii nu au mai putut absorbi în acest an inflaţia în consumul de bunuri de larg consum (FMCG) şi au început să cumpere produse mai ieftine, ceea ce a dus la o creştere uşoară, cu 1%, în valoare, a consumului total de FMCG, comparativ cu 2012, potrivit datelor GfK.
Urmărește
552 afișări
ANALIZĂ: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine. Cele mai câştigate au fost mărcile private ale magazinelor (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax Foto)
"În acest an am observat o creştere foarte, foarte uşoară a consumului total de FMCG, în valoare, de 1% comparativ cu 2012. La un coş de 60 de categorii consacrate, creşterea este mai curajoasă, de 4,5%, însă vestea proastă este că inflaţia pe food a fost 7% conform Eurostat, şi a fost pentru prima dată când inflaţia pe food a fost mai ridicată decât inflaţia generală. Consumatorul român nu a mai absorbit în 2013 inflaţia în consumul de FMCG şi atunci a recurs la cumpărarea de produse mai ieftine faţă de 2012, cu un volum în creştere cu 3,5%", a declarat Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director la GfK, în cadrul conferintei Retail Arena.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
Cele mai câştigate în urma acestui trend au fost mărcile private dezvoltate de marii retaileri, care sunt cu până la 20% mai ieftine decât produsele de brand şi a căror pondere a ajuns, potrivit GfK, la circa 15% în total piaţă la jumătatea anului.
Conform unui raport al Consiliului Concurenţei, anul trecut ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor magazinelor a fost de 7%. De asemenea, vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut în 2012, faţă de anul anterior, cu 34% pe categoria alimentelor şi cu 36% pe segmentul produselor nealimentare.
De asemenea, ponderea cheltuielilor pentru achiziţia de bunuri de larg consum în bugetul românilor a crescut de la 41% în 2008-2010, la 42% în 2011-2012 şi la 43% la jumătatea acestui an.
Tot în acest an, comerţul modern a depăşit pentru prima dată comerţul tradiţional ca pondere în total, ajungând la 53%, de la 49% anul trecut. Cea mai mare pondere în comerţul modern este deţinută de hipermarketuri - 28%, urmată de supermarketuri - 13%, discounteri - 9%, cash&carry - 1% şi magazine de proximitate - 2%.
Potrivit datelor GfK, cea mai mică pondere a retailului modern este în Kazahstan - 13%, iar cea mai mare în Austria - 82%.
"Credem că va continua concentrarea retailului, dezvoltarea serviciilor retailerilor pentru consumatori şi dezvoltarea digitalului. (…) Ponderea comerţului modern va continua să crească şi va ajunge la 55-56% în 2015", a mai spus Raschip.
În ceea ce priveşte retailul online cu FMCG, ea a arătat că ponderea acestuia a ajuns la 3% în total piaţă.
Potrivit unui indice al companiei de cercetare a pieţei GfK, vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut în trimestrul al treilea, faţă de precedentele trei luni, cu 6%, la 410 milioane euro.
Astfel, vânzările din sectorul telecom au însumat în trimestrul al treilea 115 milioane euro, cele din IT 100 milioane euro, iar electrocasnice mari au adus livrări de 93 milioane euro.
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din perioada analizată sunt superiore celor înregistrate în primele două trimestre - 349 milioane euro (ianuarie-martie), respectiv 350 milioane euro (aprilie-iunie), astfel că la nouă luni totalul este de peste 1,1 miliarde euro.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe