ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi

Condiţiile birocratice de licenţiere şi tarifele mari de avizare percepute transportatorilor în regim de taxi limitează apetitul întreprinzătorilor pentru acest tip de activitate şi încurajează utilizarea de alternative online, afirmă specialiştii în transporturi consultaţi de MEDIAFAX.

Urmărește
2285 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi

ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi

De la nivelul clienţilor, diferenţa dintre Uber şi taximetria clasică nu este prea mare, pentru că ambele sisteme respectă pasagerul şi practică tarife comparabile. Doar la nivelul prestatorilor există diferenţe care au generat conflictul dintre cele două „tabere”, taximetriştii având un regim mult mai drastic de licenţiere şi avizare decât şoferii Uber.

Ca tarifare, cele mai frecvente curse comandate – centru-periferii – au preţuri asemănătoare (10-15 lei) în ambele variante.

„Ar putea apărea o mică diferenţiere la preţuri, pentru că Uber practică tarifarea dinamică; pasagerul plăteşte mai mult în perioadele cu trafic de vârf, după principiul că dacă din trei producători pleacă doi, al treilea va creşte automat preţurile”, a explicat pentru MEDIAFAX Dumitru Dicu, preşedintele Uniunii Naţionale a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti.

El a mai arătat că şi calitatea transportului este impusă deopotrivă de Uber şi de companiile de taxi, „doar cu unele excepţii în cazul taximetriştilor, în rândurile cărora s-au strecurat şi persoane care nu au ce căuta în domeniul transportului public de persoane”.

Cum s-ar putea stinge conflictul dintre„taberele” taxi şi Uber? „Cea mai bună soluţie ar fi liberalizarea piueţei şi relaxarea normelor de avizare-licenţiere, astfel încât să poată participa mai mulţi prestatori şi astfel calitatea serviciului să crească datorită competiţiei”, a spus specialistul. El a arătat că „totuşi, în taximetrie există acele norme de examinare şi atestare a şoferilor, care conferă companiilor maim multă încredere din partea clienţilor”.

Câteva sute de taximetre au participat miercuri la un protest în faţa Guvernului, nemulţumiţi de „pirateria online” din domeniu şi de aplicaţii precum Uber. Ulterior, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că protestatarii au ajuns la o înţelegere cu Guvernul, în acest sens fiind semnat un protocol care prevede că, în maximum 30 de zile, va fi promovat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă cu privire la modificarea legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.

„Din cadrul legii 38 se vor scoate cele două sintagme: «în mod repetat» şi «în mod permanent». Astfel, poliţiştii, organele abilitate ale statului vor putea să ia toate măsurile legale împotriva celor care pe teritoriul României vor mai face transport neautorizat, nelicenţiat”, a declarat preşedintele COTAR.

Dar premierul Sorin Grindeanu declarat, joi, că Guvernul nu va da o ordonanţă de urgenţă pentru a rezolva nemulţumirile taximetriştilor, soluţiile urmând a fi adoptate numai în urma unor dezbateri, prin proiect de lege.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici