- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Analiză: vânzările de lapte în retail din România au crescut cu 14% în 2022
Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2 mld. lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior. Cele mai vândute cinci branduri au peste 50% cotă de piaţă. Grupul francez Lactalis are cinci din cele mai vândute zece branduri de lapte din retail, potrivit unei analize a Ziarului Financiar.
Agroserv Măriuţa, care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, este singura companie cu capital românesc din top şi se află pe ultima poziţie. Vânzările de lapte au crescut ca valoare, dar producătorii spun că cererea de produse din partea marilor comercianţi s-a diminuat, ca urmare a scăderii consumului pe fondul preţurilor mai mari. Astfel, avansul din 2022 este susţinut aproape exclusiv de scumpiri.
Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2,09 miliarde de lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior, arată o analiză ZF pe baza datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor. Valoarea vânzărilor este mai mare decât în anul precedent, dar nu şi volumul. Astfel, avansul vine doar ca urmare a creşterii preţurilor, preţul laptelui de consum fiind cu 31,5% mai mare în decembrie 2022 faţă de decembrie 2021, conform informaţiilor publicate de Institutul Naţional de Statistică. Ţinând cont că rata medie a inflaţiei a fost anul trecut de peste 15%, iar scumpirile la laptele de consum au fost de două ori mai mari, rezultă un declin considerabil în volum.
ULTIMELE ȘTIRI
-
SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar: VOTEAZĂ AICI
-
Casele de pariuri din SUA îl consideră favorit la alegeri pe Donald Trump
-
Italia se înarmează. Guvernul intenţionează să cheltuiască 8,2 miliarde de euro pentru achiziţionarea de tancuri
-
Românii ar putea plăti mai puţine taxe pe salariu
În realitate, pe piaţa de lapte au fost mai multe lucruri care s-au întâmplat simultan. Pe de-o parte, oamenii au cumpărat mai rar, pe de alta ei au cumpărat la fel de des, dar volume mai mici decât anterior. Ambele situaţii indică un consum mai mic în volum (litri de lapte). Există însă şi cazul când consumatorii au făcut downtrading, adică au renunţat la un brand mai scump pentru unul mai ieftin, păstrând însă volumele.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO