ANALIZĂ Wall Street Journal: Este iPhone 5 plictisitor?

iPhone a dat tonul pe piaţa smartphone-urilor timp de jumătate de deceniu, însă noul model iPhone 5, deşi cu un ecran mai mare şi conectivitate 4G, nu are mai multe din caracteristicile rivalilor, iar acum se pune întrebarea dacă poate evita să devină plictisitor.

Urmărește
2078 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Wall Street Journal: Este iPhone 5 plictisitor?

ANALIZĂ Wall Street Journal: Este iPhone 5 plictisitor? (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Noul iPhone, prezentat miercuri de Apple, este mai subţire, are ecran mai mare, poate fi conectat la reţele de date 4G şi dispune de un procesor mai rapid. Asistentul vocal Siri a devenit şi mai puternic, notează cotidianul american Wall Street Journal (WSJ).

Totuşi, puţini au calificat noul smartphone drept un pas mare în privinţa inovaţiei.

În plus, iPhone 5 nu are mai multe din caracteristicile care devin standard la produse ale rivalilor. Acestea, precum modalităţi de plată cu telefonul sau ecrane chiar şi mai mari, atrag aprecierea criticilor şi cumpărătorilor. Consumatorii şi specialiştii din industrie s-au plâns în ultimele luni că iPhone nu oferă mai mult. Chiar şi unii fani Apple au pus întrebarea dacă iPhone poate continua să lase în urmă concurenţa sau va deveni neinteresant. Un angajat al companiei americane a mărturisit recent că spera ca smartphone-ul să vină cu schimbări mai semnificative.

Dacă vor conta caracteristicile lipsă, rămâne de văzut, scrie WSJ. Blogurile IT au dezbătut miercuri intens aspectul mai elegant al iPhone 5, în timp ce analiştii anticipează vânzări mari. Consumatorii din întreaga lume au cumpărat în trecut versiuni ale iPhone care reprezentau îmbunătăţiri ale versiunilor anterioare. Când iPhone 4S a devenit disponibil în octombrie anul trecut, vânzările Apple au crescut de peste două ori, la 37 milioane de unităţi pentru trimestrul respectiv.

Totuşi, decalajele de tehnologie faţă de rivali sunt privite tot mai atent. Printre caracteristicile care lipsesc iPhone 5 se numără posibilitatea plăţilor digitale, un sistem de transfer de date prin atingerea telefoanelor, o pagină de start dinamică, deblocarea telefonului prin recunoaştere facială, un ecran şi mai mare, precum şi încărcarea wireless.

Unele telefoane Android, între care Galaxy Nexus şi următoarele telefoane Windows, au un chip de comunicare de proximitate (near-field communication - NFC) pentru serviciile de portofel digital. Acestea permit utilizatorilor să plătească pentru cumpărături la unii retaileri prin intermediul telefonului. Noul iPhone nu are încă NFC şi a făcut doar paşi mici către plăţi printr-un cupon digital şi un serviciu card de loialitate numit Passbook.

De asemenea, majoritatea noilor telefoane Android oferă posibilitatea de a transfera date prin atingerea acestora, tot prin intermediul NFC. Smartphone-urile pot transfera fotografii, înregistrări video, contacte şi pagini web, dar şi informaţii între aplicaţii. iPhone nu are astfel de funcţii, însă există unele aplicaţii care permit caracteristici similare.

iPhone a păstrat pagina de pornire cu pictograme statice, pe care utilizatorii trebuie sa le acceseze pentru a se încărca. Multe din telefoanele Android lasă utilizatorii să vadă pe pagina de pornire conţinut precum informaţii despre vreme sau notificări Facebook. În loc să vadă pictograma aplicaţiei de email, utilizatorul poate vedea chiar emailurile.

Noile telefoane Android folosesc recunoaşterea facială pentru a permite accesul la telefon după numai o privire. Utilizatorii iPhone sunt încă nevoiţi să deblocheze telefonul prin atingerea ecranului.

Chiar dacă ecranul de 4 inci al iPhone 5 este mai mare decât al precedentului model, este mai mic decât al altor telefoane de pe piaţă, precum Samsung Galaxy S III, cu 4,8 inci.

De asemenea, noul telefon Apple nu permite încărcarea wireless a bateriei, precum noul telefon cu Windows 8 al Nokia, mai notează WSJ.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici