Astfel, piaţa locală se află pe locul şase pe continent când vine vorba de numărul de români care beau zilnic astfel de produse, cu 3,3% din total, devansată doar de ţările baltice (toate trei) şi Finlanda (ponderea variază de la 2,4% la 3,2%).
România are însă şi una dintre cele mai mici cote ale celor care beau ocazional sau chiar deloc. Şi după acest indicator, piaţa locală se află tot pe şase (doar că de la coadă), cu doar 60% din total populaţie, faţă de aproape 80% în aceleaşi state baltice şi Finlanda, potrivit biroului european de statistică Eurostat.
Datele arată astfel că dacă în aceste ţări sucurile îndulcite nu sunt foarte populare, în România există mulţi care consumă frecvent, chiar dacă nu zilnic. Mai exact, 11,4% beau de 4-6 ori pe săptămână, în timp ce un sfert dintre consumatori apelează la astfel de bunuri de 1-3 ori pe săptămână.
Cei mai fervenţi consumatori sunt nemţii – 12% beau zilnic -, maltezii – cu o pondere similară – şi belgienii. În cazul acestora din urmă unu din cinci oameni consumă sucuri zi de zi.
Piaţa de sucuri – cu bule sau fără – e dominată de giganţi români sau străini în frunte cu Coca-Cola, Pepsico, Maspex (Tymbark), Romaqua (Giusto) sau Granini. Ziarul Financiar a identificat de-a lungul anilor mai multe afaceri mici care au lansat produse precum socată, bragă şi limonadă (cu sau fără bule). Toate aceste produse sunt marchetate ca fiind mai sănătoase decât cele realizate de marii jucători. Totuşi, e vorba de afaceri mici, la început de drum. Ele încă nu cântăresc greu în total piaţă.