- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ ZF. O statistică la care este bine că suntem la coadă. Doar 3% dintre români beau zilnic sucuri îndulcite precum Coca Cola sau Mirinda. Care este media UE
România este, între ţările din UE, un exemplu al contrastelor când vine vorba de sucuri îndulcite, ceea ce înseamnă că puţini beau zilnic astfel de produse, dar puţini sunt şi cei care nu consumă deloc sau o fac doar ocazional, scrie Ziarul Financiar.
Astfel, piaţa locală se află pe locul şase pe continent când vine vorba de numărul de români care beau zilnic astfel de produse, cu 3,3% din total, devansată doar de ţările baltice (toate trei) şi Finlanda (ponderea variază de la 2,4% la 3,2%).
România are însă şi una dintre cele mai mici cote ale celor care beau ocazional sau chiar deloc. Şi după acest indicator, piaţa locală se află tot pe şase (doar că de la coadă), cu doar 60% din total populaţie, faţă de aproape 80% în aceleaşi state baltice şi Finlanda, potrivit biroului european de statistică Eurostat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Datele arată astfel că dacă în aceste ţări sucurile îndulcite nu sunt foarte populare, în România există mulţi care consumă frecvent, chiar dacă nu zilnic. Mai exact, 11,4% beau de 4-6 ori pe săptămână, în timp ce un sfert dintre consumatori apelează la astfel de bunuri de 1-3 ori pe săptămână.
Cei mai fervenţi consumatori sunt nemţii - 12% beau zilnic -, maltezii – cu o pondere similară - şi belgienii. În cazul acestora din urmă unu din cinci oameni consumă sucuri zi de zi.
Piaţa de sucuri – cu bule sau fără – e dominată de giganţi români sau străini în frunte cu Coca-Cola, Pepsico, Maspex (Tymbark), Romaqua (Giusto) sau Granini. Ziarul Financiar a identificat de-a lungul anilor mai multe afaceri mici care au lansat produse precum socată, bragă şi limonadă (cu sau fără bule). Toate aceste produse sunt marchetate ca fiind mai sănătoase decât cele realizate de marii jucători. Totuşi, e vorba de afaceri mici, la început de drum. Ele încă nu cântăresc greu în total piaţă.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36