- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ ZF. România este al şaselea cel mai mare angajator din Europa pentru producţia de biciclete şi părţi componente. Peste 2.700 de oameni lucrează în domeniu
Industria de biciclete angajează direct la nivel european circa 60.000 de oameni care realizează produse finite sau părţi componente. Cele mai dezvoltate industrii de profil după numărul de salariaţi sunt în Germania, Italia şi Portugalia, scrie Ziarul Financiar.
Peste 2.700 de salariaţi lucrează în România în producţia de biciclete şi părţi componente, piaţa locală fiind al şaselea cel mai mare angajator de la nivel european, conform raportului European Mobility Atlas 2021. În regiune, România este a doua cea mai importantă piaţă, depăşită doar de Polonia, conform aceleiaşi surse.
„Spre deosebire de alte industrii, producţia de biciclete continuă să crească. Vânzările sunt susţinute în special de biciclete electrice“, conform aceleiaşi surse.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Dintre cele 27 de ţări din UE, în 23 există producţie de biciclete (clasice sau electrice) şi părţi componente pentru astfel de vehicule. Este vorba de aproximativ 900 de firme mici şi mijlocii care angajează direct sau indirect 120.000 de oameni. Circa 60.000 sunt joburi directe. Cele mai dezvoltate industrii de profil după numărul de salariaţi sunt în Germania, Italia şi Portugalia.
România se află pe locul şase în UE, cu circa 2.730 de oameni împărţiţi aproape egal între producţia de biciclete (1.250) şi părţi componente (1.480). Datele sunt aferente anului 2019, cele mai recente existente.
În 2020 nu s-au produs mari schimbări, cel puţin la nivel local, însă în acest an cifrele ar putea creşte dat fiind că se inaugurează în această toamnă cea mai mare fabrică de biciclete din România, dezvoltată de compania Sport Mechanical Workshop la Timişoara. Aceasta urmează să angajeze câteva sute de oameni şi să realizeze anual până la 1,5 milioane de vehicule pe două roţi. Singurul client al acestei unităţi de producţie va fi gigantul francez Decathlon. Aceeaşi firmă mai are o fabrică în acelaşi oraş unde asamblează biciclete tot pentru Decathlon.
„Industria europeană de biciclete vinde anual 20 de milioane de unităţi. Dintre acestea, în 2019, circa 3,4 milioane au fost biciclete electrice“, scrie în European Mobility Atlas 2021.
În unele ţări aceste produse au ajuns să aibă chiar 50% cotă de piaţă. Acest lucru este îmbucurător şi pentru piaţa muncii dat fiind că pentru a produce 1.000 de biciclete electrice e nevoie de 4-5 oameni specializaţi, faţă de doar 2-3 pentru bicicletele clasice.
„Până în 2030, acest segment, al vehiculelor electrice pe două roţi, va ajunge la 13,5 milioane de unităţi vândute anual, fapt ce indică o creştere puternică a industriei de biciclete“, conform European Mobility Atlas 2021.
Spre exemplu, în 2019 cifra de afaceri totală a industriei – producţie de componente şi produse finite - a fost de 14 mld. euro, potrivit aceleiaşi surse.
Cifrele pentru 2020 indică o creştere, conform datelor din piaţă, pandemia de COVID-19 având un impact pozitiv asupra domeniului. Industria de biciclete a ajuns în prim-plan în contextul pandemiei de COVID-19 care a dat un imbold masiv vânzărilor de vehicule pe două roţi, mai ales în Occident unde oamenii au renunţat la transportul în comun pentru aceste mijloace de transport. Mai mult, există o serie de iniţiative ale autorităţilor în acest sens, fie prin oferirea de vouchere pentru achiziţia de biciclete, fie prin dezvoltarea unui sistem de piste.
În aceste condiţii, pe piaţa locală au fost realizate peste 1,4 milioane de biciclete (normale şi electrice), în urcare de la circa 1,2 milioane în 2019, potrivit informaţiilor furnizate de grupul francez Decathlon pentru ZF. Francezii sunt cel mai mare client al fabricilor româneşti de profil, doar anul trecut achiziţionând 860.000 de vehicule pe două roţi. Cifrele iau în calcul jucătorii mai mari şi nu şi afacerile mici, de tipul garajelor din biciclete ce produc câteva sute de bucăţi customizate pe an. România are doar câteva companii mai mari specializate în producţia de biciclete, este vorba, din datele ZF, de Eurosport DHS (cu acţionariat chinezo-japonez), de NextCity din Reşiţa şi de Sport Mechanical Workshop din Timişoara, acestea din urmă fabrici partenere pentru Decathlon. Cele două unităţi sunt specializate în asamblarea de vehicule pe două roţi, componentele fiind aduse de peste hotare.
Piaţa locală are şi ea firme care produc părţi componente pentru biciclete, dintre acestea cea mai mare este Mechrom Industry. Întreaga producţie a acestei firme ia drumul exportului către fabricile din Italia ale aceluiaşi grup - Campagnolo, potrivit celor mai recente date ZF.
Potenţialul României pe această piaţă este de însă mult mai mare, iar producţia ar putea ajunge la 2 milioane de unităţi (bunuri finite) în cinci ani de zile, conform estimărilor anterioare ale jucătorilor din piaţă.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36