ANALIZĂ ZF. România este al şaselea cel mai mare angajator din Europa pentru producţia de biciclete şi părţi componente. Peste 2.700 de oameni lucrează în domeniu

Industria de biciclete angajează direct la nivel european circa 60.000 de oameni care realizează produse finite sau părţi componente. Cele mai dezvoltate industrii de profil după numărul de salariaţi sunt în Germania, Italia şi Portugalia, scrie Ziarul Financiar.

Urmărește
924 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ ZF. România este al şaselea cel mai mare angajator din Europa pentru producţia de biciclete şi părţi componente. Peste 2.700 de oameni lucrează în domeniu

Peste 2.700 de salariaţi lucrează în România în producţia de biciclete şi părţi componente, piaţa locală fiind al şa­selea cel mai mare anga­jator de la nivel euro­pean, conform ra­por­tului Euro­pean Mo­bi­li­ty Atlas 2021. În regiune, Româ­nia este a doua cea mai im­portantă pia­ţă, depăşită doar de Polonia, conform aceleiaşi surse.

„Spre deosebire de alte industrii, pro­ducţia de biciclete continuă să creas­că. Vânzările sunt susţinute în special de biciclete electrice“, conform ace­leiaşi surse.

Dintre cele 27 de ţări din UE, în 23 exis­tă producţie de biciclete (clasice sau elec­trice) şi părţi componente pentru astfel de vehicule. Este vorba de aproxi­mativ 900 de firme mici şi mijlo­cii care angajează direct sau indirect 120.000 de oameni. Circa 60.000 sunt joburi directe. Cele mai dezvoltate in­dustrii de profil după numărul de salariaţi sunt în Germania, Italia şi Portugalia.

România se află pe locul şase în UE, cu circa 2.730 de oameni împărţiţi aproa­pe egal între producţia de bici­clete (1.250) şi părţi componente (1.480). Datele sunt aferente anului 2019, cele mai recente existente.

În 2020 nu s-au produs mari schim­bări, cel puţin la nivel local, însă în acest an cifrele ar putea creşte dat fiind că se inaugurează în această toamnă cea mai mare fabrică de biciclete din România, dezvoltată de compania Sport Mecha­nical Workshop la Timişoara. Aceasta urmează să angajeze câteva sute de oa­meni şi să realizeze anual până la 1,5 mi­lioane de vehicule pe două roţi. Sin­gu­rul client al acestei unităţi de pro­ducţie va fi gigantul francez Decathlon. Aceeaşi firmă mai are o fabrică în acelaşi oraş unde asamblează biciclete tot pentru Decathlon.

„Industria euro­peană de bi­ci­clete vinde anual 20 de mi­lioane de uni­tăţi. Din­tre aces­tea, în 2019, circa 3,4 milioa­ne au fost biciclete elec­trice“, scrie în Euro­pean Mobi­lity Atlas 2021.

În unele ţări aces­te produse au ajuns să aibă chiar 50% co­tă de piaţă. Acest lucru este îmbu­cu­rător şi pen­tru pia­ţa muncii dat fiind că pen­tru a produce 1.000 de biciclete electrice e ne­vo­ie de 4-5 oameni spe­cializaţi, fa­ţă de doar 2-3 pentru bicicletele clasice.

„Până în 2030, acest segment, al vehiculelor electrice pe două roţi, va ajunge la 13,5 milioane de unităţi vândute anual, fapt ce indică o creştere puternică a industriei de biciclete“, conform European Mobility Atlas 2021.

Spre exemplu, în 2019 cifra de afaceri totală a industriei – producţie de componente şi produse finite - a fost de 14 mld. euro, potrivit aceleiaşi surse.

Cifrele pentru 2020 indică o creştere, conform datelor din piaţă, pandemia de COVID-19 având un impact pozitiv asupra domeniului. Industria de biciclete a ajuns în prim-plan în contextul pandemiei de COVID-19 care a dat un imbold masiv vânzărilor de vehicule pe două roţi, mai ales în Occident unde oamenii au renunţat la transportul în comun pentru aceste mijloace de transport. Mai mult, există o serie de iniţiative ale autorităţilor în acest sens, fie prin oferirea de vouchere pentru achiziţia de biciclete, fie prin dezvoltarea unui sistem de piste.

În aceste condiţii, pe piaţa locală au fost realizate peste 1,4 milioane de biciclete (normale şi electrice), în urcare de la circa 1,2 milioane în 2019, potrivit informaţiilor furnizate de grupul francez Decathlon pentru ZF. Francezii sunt cel mai mare client al fabricilor româneşti de profil, doar anul trecut achiziţionând 860.000 de vehicule pe două roţi. Cifrele iau în calcul jucătorii mai mari şi nu şi afacerile mici, de tipul garajelor din biciclete ce produc câteva sute de bucăţi customizate pe an. România are doar câteva companii mai mari specializate în producţia de biciclete, este vorba, din datele ZF, de Eurosport DHS (cu acţionariat chinezo-japonez), de NextCity din Reşiţa şi de Sport Mechanical Workshop din Timişoara, acestea din urmă fabrici partenere pentru Decathlon. Cele două unităţi sunt specializate în asamblarea de vehicule pe două roţi, componentele fiind aduse de peste hotare.

Piaţa locală are şi ea firme care produc părţi componente pentru biciclete, dintre acestea cea mai mare este Mechrom Industry. Întreaga producţie a acestei firme ia drumul exportului către fabricile din Italia ale aceluiaşi grup - Campagnolo, potrivit celor mai recente date ZF.

Potenţialul României pe această piaţă este de însă mult mai mare, iar producţia ar putea ajunge la 2 milioane de unităţi (bunuri finite) în cinci ani de zile, conform estimărilor anterioare ale jucătorilor din piaţă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici