Anchetă Comisia Europeană: lanţurile valorice ale vehiculelor electrice din China beneficiază de subvenţii neloiale

Publicat: 12 06. 2024, 19:37
Actualizat: 12 06. 2024, 19:39

Investigaţia a examinat, de asemenea, consecinţele şi impactul probabil al măsurilor asupra importatorilor, a utilizatorilor şi a consumatorilor de BEV din UE. Pe baza constatărilor investigaţiei, Comisia a stabilit, cu titlu provizoriu, că este în interesul UE să remedieze efectele practicilor comerciale neloiale constatate, prin instituirea unor taxe compensatorii provizorii asupra importurilor de BEV din China.

În consecinţă, Comisia Europeană a comunicat miercuri, 12 iunie, în prealabil părţilor interesate nivelul taxelor compensatorii provizorii pe care intenţionează să le instituie asupra importurilor de BEV din China. În paralel, Comisia a contactat autorităţile chineze pentru a discuta aceste constatări şi posibilele modalităţi de soluţionare a problemei. Taxele individuale pe care Comisia intenţionează să le aplice celor trei producători chinezi incluşi în eşantion vor fi:

• BYD: 17,4 %;
• Geely: 20 %;
• SAIC: 38,1 %.

Alţi producători de BEV din China, care au cooperat în cadrul investigaţiei dar nu au fost incluşi în eşantion, vor face obiectul următoarei taxe medii ponderate: 21 %.

Toţi ceilalţi producători de BEV din China care nu au cooperat în cadrul investigaţiei vor face obiectul următoarei taxe reziduale: 38,1 %.

Constatările provizorii ale investigaţiei antisubvenţie a UE indică faptul că întregul lanţ valoric al BEV beneficiază în mare măsură de subvenţii neloiale din China şi că afluxul de importuri subvenţionate din China la preţuri scăzute în mod artificial reprezintă, prin urmare, o ameninţare de prejudiciu clar previzibil şi iminent pentru industria UE.