ANCOM vrea să reducă durata procesului de portare a numerelor de telefon, de la 10 la 3 zile

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat, miercuri, un proiect de decizie prin care durata maximă a procedurilor administrative aferente portării numerelor de telefon se va reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare.

Urmărește
332 afișări
Imaginea articolului ANCOM vrea să reducă durata procesului de portare a numerelor de telefon, de la 10 la 3 zile

ANCOM vrea să reducă durata procesului de portare a numerelor de telefon, de la 10 la 3 zile (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)

"Prin proiectul propus se reduc termenele în care furnizorii au obligaţia să realizeze activităţile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Se reduce semnificativ termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare, de la 4 zile lucrătoare la o singură zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia" se arată într-un comunicat al ANCOM.

După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare.

Durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare a fost de asemenea redusă la 4 ore în loc de 5 (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă).

În practică, durata întreruperii serviciului este de aproximativ o oră.

Totodată, proiectul ANCOM urmăreşte să asigure abonaţilor posibilitatea de a refuza asignarea de către furnizorul acceptor a unui număr de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat până la momentul realizării portării.

Mai mult decât atât, în cazul în care abonaţii decid să accepte un număr provizoriu, proiectul ANCOM urmăreşte protejarea acestora, prin prevederea expresă a dreptului de a alege, în mod real, între continuarea sau nu a relaţiilor contractuale cu furnizorul acceptor, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, respectiv de a fi informaţi, în mod corespunzător, asupra consecinţelor alegerii lor.

De asemenea, proiectul de decizie propune în sarcina furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice obligaţii suplimentare menite să evite portările abuzive.

"Nu în ultimul rând, proiectul ANCOM propune impunerea obligaţiei de avertizare a utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului că aceştia au apelat un număr portat, în toate situaţiile în care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decât cel pe care, în mod legitim, l-ar fi aşteptat", se mai spune în comunicat.

Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din octombrie 2008.

De la lansare şi până la 31 decembrie 2011 au fost portate 677.395 de numere, din care 456.334 sunt numere de telefonie mobilă şi 221.061 numere de telefonie fixă.

În cursul anului precedent au fost portate 260.256 de numere, înregistrându-se o creştere cu 17% faţă de anul 2010.

În cei trei ani de portabilitate, ANCOM a primit 593 de plângeri şi sesizări cu privire la disfuncţii apărute în acest proces.

Dintre acestea, cele mai frecvente au vizat probleme tehnice apărute în cadrul procesului de portare şi solicitarea de informaţii suplimentare privind procedura de portare.

Printre motivele cel mai des întâlnite de respingere a unei cereri de portare de către furnizorul donor s-au numărat necorespondenţa dintre seria SIM-urilor şi numerele pentru care se solicită portarea, introducerea greşită a codului de abonat, neconcordanţa dintre tipul de abonament şi numărul de telefon şi adresa de instalare necorespunzătoare.

În majoritatea cazurilor de respingere a cererii de către furnizorul donor, cererea de portare se reintroduce în baza de date centralizată cu datele corecte şi portarea se poate finaliza.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici