Angst va deschide până la zece magazine în acest an şi vrea o creştere a afacerilor de peste 10%

Producătorul de mezeluri Angst intenţionează să deschidă în acest an până la 10 magazine şi estimează o creştere a afacerilor cu 10%, de la 62 milioane de euro în 2010, pe fondul extinderii reţelei, a declarat agenţiei MEDIAFAX Sorin Minea, acţionarul majoritar al companiei.

Urmărește
9 afișări

În 2010, compania a avut afaceri similare cu anul anterior şi a obţinut profit.

Reţeaua Angst este formată în prezent din 27 de magazine, după ce pe parcursul anului trecut compania a deschis şapte unităţi şi a închis cinci din zone neprofitabile.

"La magazine toată lumea s-a mişcat, am deschis şi eu mai multe magazine, dar mi-am dat seama că greşesc şi am preferat să pierd banii din investiţie şi să ma relochez", a spus Sorin Minea, acţionarul majoritar şi directorul general al companiei.

El a adăugat că investiţiile pentru deschiderea unei unităţi variază de la 70.000 de euro la un milion de euro.

"Anul acesta am deschis trei magazine şi mai urmează altul în curând. De asemenea, în perioada următoare avem în plan mai multe magazine. Pot fi 3-4, dar şi mai multe", a spus Minea.

Angst ia în calcul şi închiderea unor magazine neprofitabile în acest an.

Minea a adăugat că magazinele de proximitate înregistrează creşteri ale vânzărilor în ultima perioadă, în detrimentul marilor reţele comerciale.

"Vânzările din supermarketuri au scăzut anul trecut, ca şi în lunile trecute, în timp ce magazinele de proximitate înregistrează creşteri pe vânzările de produse fresh, respectiv carne, lapte, peşte, pentru că sunt şi aproape de locuinţă, dar şi pentru că se bucură de o întărire de brand formidabilă", a afirmat Minea.

Potrivit acestuia, românii au început să se orienteze către produsele mai scumpe şi calitative.

"Oamenii sunt prea săraci pentru a cumpăra numai «ştifturi». În general, cei care cumpără produse foarte ieftine sunt cei din zona rurală care vin pentru cumpărături la oraş şi cei care au angajaţi acasă, precum şi cei care revând. În supermaketuri peste 70% sunt produse cu preţuri mici, deci produse calitativ slabe", a adăugat Minea.

În contextul extinderii, acţionarul majoritar al companiei estimează o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri în acest an şi un avans al profitului.

Potrivit lui Minea, 40% din încasările Angst sunt generate de reţeaua proprie de magazine, iar restul de vânzările din reţelele comerciale şi din HoReCa (10-12%).

"Pe HoReCa avem o problemă, pentru că restaurantele apar şi dispar cu o viteză fantastică, şi nu plătesc cu lunile. Cele mai mari ţepe sunt date de cei din HoReCa", a spus Minea.

La avansul afacerilor vor contribui şi vânzările de produse semipreparate aduse pe piaţă de companie în urmă cu câteva luni.

"Am deschis o nouă secţie în care facem produse semipreparate şi vindem două tone pe zi, deci o secţie mai mult decât rentabilă, care sper să ajungă la trei tone la jumătatea anului. Eu aveam în plan să fac o fabrică pentru aceasta, dar având spaţii excedentare în fabrica actuală mi se pare prematur să mai fac o investiţie de câteva sute de euro", a spus Minea, care a adăugat că dacă afacerea va deveni rentabilă ia în calcul deschiderea unei noi unităţi de producţie în Buftea.

Compania deţine două fabrici şi comercializează produsele sub mărcile Angst şi Salsi.

Sorin Minea a precizat că este interesat să exporte produsele semipreparate în ţările cu comunităţi de români.

"Exporturi se fac, dar foarte puţine. Este o mare problemă legată de transport, pentru că ar trebui să livrăm produse cu o perioadă mare de valabilitate, iar la noi produsele au termen 10-15 zile. De asemenea, altă problemă în aceste ţări este faptul că sunt români care au ateliere şi fabrici şi ne copiază etichetele", a spus directorul general al Angst.

Compania are 720 de angajaţi şi este deţinută în proporţie de 60% de Sorin Minea, ceilalţi acţionari fiind Liudmila Minea, cu 20% din acţiuni, şi Angst - Wyrsch Bernadette Martha Maria, de origine elveţiană, cu 20%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici