ANPC: Proiect privind informarea consumatorilor în privinţa produselor din campaniile promoţionale

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus pentru consultare publică un Proiect de Ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoţionale sau vânzărilor cu prime.

Urmărește
166 afișări
Imaginea articolului ANPC: Proiect privind informarea consumatorilor în privinţa produselor din campaniile promoţionale

ANPC: Proiect privind informarea consumatorilor în privinţa produselor din campaniile promoţionale

Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidenţiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înşelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceştia nu informează consumatorii în mod corect, complet şi precis asupra produselor/serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoţionale derulate, consumatorii fiind astfel duşi în eroare.

Ordinul va obliga operatorii economici care deţin stocuri de produse din campaniile promoţionale sau vânzările cu prime şi care conţin pe etichete informaţii cu privire la aceste campanii, să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse. După obţinerea acordului în condiţiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoţite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existenţa acordului. Este important de subliniat faptul că în perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoţionale/vânzărilor cu prime, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economci având obligaţia de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.

„Nu de puţine ori am fost nevoiţi să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraş să îl întâlnească pe Moş Crăciun. Acest ordin se înscrie într-o perspectivă managerială nouă a Autorităţii, având-ul pe consumatorul român în centrul acţiunilor sale, astfel încât interesele economice ale acestuia să fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piaţă să fie remediate. Ordinul va asigura o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce priveşte campaniile promoţionale şi va elimina practicile comerciale înşelătoare care apar în acest context”, a declarat domnul Horia-Miron Constantinescu, Preşedinte al ANPC.

 

Taguri:
anpc,
proiect,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici