Anuarul Financiar al Mediafax: Numărul românilor care plănuiesc cheltuieli majore creşte în 2011 faţă de 2010

Numărul românilor care au planuri de achiziţii şi cheltuieli majore pentru acest an este în creştere faţă de 2010, principala cheltuială planificată fiind concediul, conform unui studiu publicat în anuarul Financiar 2011, pe care Mediafax l-a lansat marţi.

Urmărește
277 afișări
Imaginea articolului Anuarul Financiar al Mediafax: Numărul românilor care plănuiesc cheltuieli majore creşte în 2011 faţă de 2010

Anuarul Financiar al Mediafax: Numărul românilor care plănuiesc cheltuieli majore creşte în 2011 faţă de 2010

A opta ediţie a anuarului conţine rezultatele unei cercetări referitoare la evoluţia percepţiei asupra crizei între 2009 şi 2011. Studiul realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights evidenţiază cum au resimţit românii criza la nivel personal, ce schimbări au avut loc în comportamentul lor, precum şi ce perspective de relansare are consumul.

Conform cercetării, deşi criza este o realitate de zi cu zi de care românii sunt conştienţi şi care îi obligă la precauţie, ponderea celor care plănuiesc achiziţii importante este în creştere cu până la 14% faţă de anul trecut.

Principala cheltuială planificată este concediul. Mai mult de 7 din 10 români din mediul urban spun că îşi doresc să meargă în vacanţă în acest an. Majoritari sunt cei care optează pentru o vacanţă în ţară: 49% dintre români (faţă de 36% în 2010). Concediul în străinătate este prevăzut în bugetul a 27% dintre cei din mediul urban (faţă de 24%), arată anuarul Financiar 2011.

Trendul crescător este vizibil şi în ceea ce priveşte cumpărarea unei locuinţe, a unui automobil sau reamenajarea casei, chiar dacă procentele nu au atins niveluri foarte ridicate. Astfel, 29% dintre românii din mediul urban spun că în acest an intenţionează să cumpere mobilă sau electrocasnice/electronice, 19% au în plan un automobil nou, iar 18% - achiziţia unei locuinţe.

Studiul a fost realizat de 360insights în aprilie 2011, pe baza unui eşantion de 800 de persoane, femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 16 şi 64 ani, fiind reprezentativ la nivel urban în termeni de regiune, grad de urbanizare, vârstă şi sex.

Rezultatele cercetării realizate pentru Mediafax sunt integrate în anuarul Financiar 2011, care mai cuprinde analize despre evoluţia pieţelor financiare în ultimul an, cronologii ale evenimentelor majore şi un index al principalelor companii de pe aceste pieţe.

Structurate pe cinci capitole - Bănci, Asigurări şi pensii private, Leasing, Piaţa de capital şi Consultanţă -, analizele compun o imagine cuprinzătoare a sectorului financiar de anul trecut până în prezent şi indică posibilele evoluţii pentru 2011.

"Anuarul este gândit ca un instrument de lucru util pentru jucătorii din acest sector. La a opta ediţie, facem radiografia primului an cu pierderi pentru sistemul bancar din România şi a revenirii pe profit în primul trimestru din 2011, a unui nou an dificil pentru piaţa de asigurări, dependentă de industria auto, precum şi a schimbărilor numeroase din leasing şi a temperării ritmului ascendent pe bursă", a declarat redactorul-şef Adrian Dumitrache.

Anuarul Financiar va fi distribuit gratuit companiilor şi instituţiilor de pe piaţa bancar-financiară, companiilor de asigurări şi de consultanţă, societăţilor de leasing, fondurilor mutuale, de pensii şi investiţii.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania face parte din cel mai mare grup media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, rapoarte de piaţă, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici