Apetitul pentru modă nu a dispărut, dar s-a mutat în online. Românii cheltuie anual 5 miliarde de euro pe articole vestimentare

  • Românii cheltuie anual circa 5 miliarde de euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
Urmărește
192 afișări
Imaginea articolului Apetitul pentru modă nu a dispărut, dar s-a mutat în online. Românii cheltuie anual 5 miliarde de euro pe articole vestimentare

În 2020 însă, când pentru o vreme online-ul a devenit singurul canal funcţional, raportul de puteri s-a schimbat.

„Per total, cred că piaţa de modă e pe minus, dar vân­zările online au crescut cu siguranţă, mai ales în România. În cazul nostru, urmează cea mai importantă perioadă din an, dar şi până acum avem plus 30% la vânzări“, spune Raluca Radu, country manager pentru Answear în Ro­mânia, o companie cu operaţiuni strict online şi cu venituri estimate la circa 30 mil. euro în 2020.

În timp ce în primăvară, timp de trei luni, magazinele fizice au tras obloanele ca urmare a deciziei autorităţilor în încercarea de a limita răspândirea pandemiei, operaţiunile online au continuat să funcţioneze, iar cererea, spun jucătorii din domeniu, a existat chiar dacă libertatea de mişcare a fost limitată, iar timpul petrecut la interior a crescut.

În acest context, mulţi retaileri şi-au deschis canalul online dacă nu-l aveau, iar restul îl promovează mult mai intens.

Ţinând cont de o piaţă totală de fashion de 5 mld. euro şi creşterile anunţate de jucătorii strict online, vânzările de modă din mediul virtual sar de 800 mil. euro, iar dacă sezonul de iarnă - Black Friday şi sărbătorile - e peste anul trecut cifrele s-ar putea apropia de pragul de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici