După evoluţia importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creştere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna iunie a anului 2023 şi cu 38% faţă de luna mai 2024.
Autoturismele, care reprezintă aproximativ 85% din total, au înregistrat, în luna iunie 2024, un volum de 21080 unităţi, cu 61,7% mai mult decât în luna similară din 2023.
APIA arată că, în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51,3% în creştere cu 93,7%, urmat de Clasa C cu o cotă de 28%, în creştere cu 52,3% şi de Clasa B cu o cotă de 14,9%, în creştere cu 48,3% faţă de cota deţinută în luna iunie a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere de 71,2% faţă de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 66,9%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creştere de 88,4% şi deţin o cotă de 12,7% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a VI-a lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 20,4%, care depăşeşte cu 7,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 4% din piaţă, în luna iunie a anului 2024, faţă de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid deţin o cotă de piaţă de 2,8%, faţă de iunie 2023, când reprezentau 3,9%.
Vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în iunie 2024, o creştere de 119% faţă de luna iunie 2023, din care autovehiculele comerciale uşoare fără minibus înregistrează o creştere de 118%.
Vehiculele comerciale grele şi bus înregistrează, în iunie 2024, o scădere de 1,5% faţă de luna iunie 2023, din care autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone plus autotractoarele) fără bus înregistrează o creştere de 2,2%, în timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creştere de 1,2%.