- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.01.2013, 16:54)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
APIA: Principiile proiectului pentru timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile
Principiile proiectului privind timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile, încurajând totodată achiziţia de autovehicule cât mai puţin poluante, apreciază Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Urmărește
573 afișări
APIA: Principiile proiectului pentru timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile (Imagine: Laszlo Mihaly-Mediafax Foto)
"APIA consideră că industria auto are nevoie in România de un cadru legislativ durabil care să garanteze recuperarea investiţiilor făcute (cu precădere în ultimii ani) în producţia şi distribuţia de autovehicule de către constructori, importatori şi distribuitori autorizaţi. Pentru aceasta, existenţa unor instrumente de înnoire a parcului auto, care stimulează achiziţia de vehicule cât mai puţin poluante, sunt elemente de politică sectorială care trebuie folosite pentru atingerea obiectivelor de mediu dar şi a celor de dezvoltare a activităţilor productive la nivelul economiei naţionale, cu efecte directe asupra menţinerii locurilor de muncă din România", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
Ursula von der Leyen, la 35 de ani de la Revoluţie: România şi Europa onorează sacrificiul românilor
Totodată, APIA notează că înnoirea parcului auto din România este un obiectiv strategic pentru România, în condiţiile în care vârsta medie a acestuia, de circa 11-12 ani, este semnificativ mai mare decât cea din Uniunea Europeană (aproximativ opt ani).
Acest indicator reflectă în mod sintetic nivelul de poluare a mediului din România, dar şi măsura în care acesta poate afecta sănătatea cetăţenilor, emisiile poluante provenite de la autovehiculele cu norme de poluare inferioare, care s-au dublat anul trecut comparativ cu 2011, fiind factori recunoscuţi de incidenţă pentru multe afecţiuni, potrivit sursei citate.
Totodată, APIA apreciază că măsurile de înnoire a parcului auto trebuie să aibă în vedere şi vectori noi care să stimuleze nu numai achiziţia de autovehicule mai puţin poluante, ci şi circulaţia lor pe drumurile publice din marile oraşe, prin impozit anual sau zone de filtrare a circulaţiei celor poluante, deoarece accelerarea introducerii noilor tehnologii pe autovehiculele fabricate în prezent le face pe acestea nu doar mai "curate", ci şi mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, chiar în comparaţie cu cele de acum numai 3-4 ani.
"Apreciem iniţiativa Ministerului Mediului, dar mai ales, disponibilitatea pentru dialog manifestată de către autorităţi, în condiţiile în care acest subiect a generat de-a lungul timpului numeroase controverse atât în România cât şi în alte state membre UE (care s-au confruntat cu o procedură de infringement), rezolvarea sa fiind acum supusă unor noi iniţiative în spaţiul european", se mai arată în comunicat.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Citeşte şi:
NOUA TAXĂ AUTO: Timbru de mediu doar pentru maşini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculată integral
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
Dezbaterea publică organizată vineri de Ministerul Mediului privind proiectul timbrului de mediu a adus păreri pro şi contra majorării taxei pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, argumentele vizând descurajarea importurilor masive de maşini second-hand şi riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe