APIA publică cifrele oficiale: cât de căutate sunt maşinile electrice în România

Înmatriculările de autoturisme sunt în creştere în primele două luni ale anului 2022, cu 39,5% faţă de 2021, anunţă APIA. Autoturismele electrificate au o creştere de 84,9%, ocupând o cotă de piaţă de 17,4%

Urmărește
875 afișări
Imaginea articolului APIA publică cifrele oficiale: cât de căutate sunt maşinile electrice în România

APIA publică cifrele oficiale: cât de căutate sunt maşinile electrice în România

După evoluţia importantă din ianuarie, luna februarie vine cu o creştere de 20,1% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creşteri apărute după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului anterior.

Raportat la anii anteriori, luna februarie 2022 este în scădere cu 2,5% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 28,7% faţă de februarie 2019.

Topul celor mai importante mărci, la autoturisme şi autovehicule comerciale, după două luni din 2022, este condus de către Dacia (5.025 unităţi), urmată de Hyundai (1.804 unităţi), Ford (1.542 unităţi), Volkswagen (1.417 unităţi), Renault (1.246 unităţi), Toyota (1.225 unităţi), Mercedes Benz (1.198 unităţi), Skoda (1.196 unităţi), Fiat (677 unităţi) şi Peugeot (645 unităţi).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna februarie 2022, un volum de 8.510 unităţi, cu 24,9% mai mult decât în luna similară din 2021. În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 44,8%, în creştere cu 2,2% faţă de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,8%, în scădere cu 4,3% şi Clasa B cu o cotă de 18,2%, în creştere cu 1,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 54,5% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 67,3%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 18,2% faţă de primele două luni din 2021 şi deţin o cotă de 15,3% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-în), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţînă, după două luni din 2022, o cotă de piaţă de 17,4%, care depăşeşte cu 365 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

În anul 2022, achiziţiile din categoria maşinilor „verzi” aproape că s-au dublat (+84,9%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+250,5%) şi a celor plug-în hybrid (+179,5%).

În primele două luni din anul 2022 este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 315 unităţi, model lansat în 2021, Testla Model 3, 96 unităţi, cu o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent de 23 ori, Hyundai Kona cu 88 unităţi, în creştere cu 450,0%, Volkswagen ID3 cu 65 unităţi, +140,7% şi Volkswagen e-UP!, 54 unităţi, în scădere cu -6,9%.

În ceea ce priveşte autoturismele Plug-în, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 58 unităţi, +544,4%, urmată de Hyundai Tucson cu 47 unităţi, Mercedes Benz GLE tot cu 47 unităţi, în creştere cu 235,7%, Mercedes Benz GLC cu 41 unităţi, creştere de 173,3% şi Volvo XC60 cu 32 unităţi, în creştere cu 146,2%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota C-HR cu 259 unităţi, în scădere cu 22,5% faţă de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 224 unităţi şi 26,3% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 183 unităţi, -1,1%.

Analizând evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4), observăm că, după două luni din 2022, deţin o cotă de piaţă de 20,8%, corespunzătoare unui volum total de 3.690 unităţi, în creştere cu 22,7% faţă de anul 2021, când se înregistrau 3.007 unităţi.

În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în februarie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 61,8% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele două luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 57,0%, iar 43% reven persoanelor fizice.

Autovehiculele comerciale uşoare înregistrează, în februarie 2022, o scădere de 1,3% faţă de luna februarie 2021. Pe ansamblul celor două luni din acest an, se remarcă o scădere, chiar importantă, de 10,1%, care consemnează o evoluţie opusă faţă de cea a autoturismelor (+39,5%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici