Apple a preluat de la Google titlul de cel mai valoros brand din lume

Apple a devenit cel mai valoros brand la nivel mondial, depăşind Google, care a deţinut acest titlu timp de patru ani.

Urmărește
509 afișări
Imaginea articolului Apple a preluat de la Google titlul de cel mai valoros brand din lume

Apple a preluat de la Google titlul de cel mai valoros brand din lume (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Brandul Apple valorează 153 de miliarde de dolari, aproape jumătate din capitalizarea de pe piaţă a companiei, arată studiul BrandZ, realizat de agenţia de cercetare de marketing Millward Brown.

Producătorul iPhone şi iPad a depăşit anul trecut Microsoft devenind cea mai valoroasă companie de tehnologie la nivel mondial.

Atenţia Apple pentru detalii şi prezenţa gadget-urilor acesteia în mediul corporatist au permis companiei să se detaşeze de ceilalţi producători de electronice, a afirmat Peter Walshe, director la Millward Brown.

Dintre primele zece branduri din clasament, şase aparţin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alături Apple şi Google, în top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe poziţia a cincea, iar pe locul şapte AT&T. China Mobile ocupă locul nouă.

Brandului McDonald's i-a revenit poziţia a patra, în creştere cu două trepte. Coca-Cola şi Marlboro au coborât câte un loc, pe poziţiile şase şi opt. General Electric ocupă pe locul zece.

Cererea din China reprezintă un factor major pentru creşterea valorii brandurilor de fast-food, menţionează Walshe.

"Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este o piaţă atât de mare - Starbucks, McDonald's...şi pizza au lovit China", a spus el.

Un număr de 19 dintre dintre primele 100 de branduri provin de pe pieţele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.

Facebook a intrat în top 100 la poziţia 35, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari. Totodată, Toyota şi-a recuperat titlul de cel mai valoros brand auto, însă studiul a fost realizat înainte de cutremurul care a lovit în martie Japonia şi a afectat activitatea furnizorilor de piese.

Valoarea totală a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari.

Pentru realizarea clasamentului, Millward Brown ia în calcul valoarea pe care o companie o dă propriului brand, dar şi notorietatea brandului în rândul a peste două milioane de consumatori din întreaga lume.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici