Apple, Google, Coca-Cola şi Microsoft, în topul celor mai puternice mărci
Mărcile din domeniul tehnologiei se menţin pe primele poziţii. Apple şi Google s-au clasat pe primele două locuri pentru al patrulea an la rând, iar Amazon a intrat în top 10. Valoarea de brand a Facebook a crescut cu 48 de procente, mai rapid decât oricare alt nume, şi ocupă, în prezent, locul 15.
Aproape o treime din listă este compusă din companii de automobile şi de tehnologie, Toyota poziţionându-se pe locul cinci, iar Mercedez-Benz pe nouă. Producătorul de maşini electrice Tesla Motors Inc. a intrat pentru prima data în clasament, în timp ce Volkswagen AG a pierdut cinci poziţii în urma scandalului de anul trecut.
O cerere scăzută pe piaţa modei, în special în China, a făcut ca branduri precum Prada şi Ralph Lauren să îşi schimbe poziţiile ocupate. Astfel, Prada a căzut de pe locul 69 pe locul 81, Ralph Lauren a lăsat în urme şapte poziţii, fiind acum pe locul 98, în timp ce Hugo Boss a ieşit din topul Interbrand.
Hermes nu a respectat tiparele şi a urcat şapte poziţii până pe locul 34, iar acest lucru se datorează consecvenţei, explică Rebecca Robins, directorul Interbrand. În schimb, intrarea Prada în comerţul cu amănuntul a dus la scăderea valorii brandului.
Brandurile de succes sunt „cele care au claritate în mesaj şi consecvenţă pe piaţă”, a declarat Rebecca Robins, director Interbrand, într-un interviu. În funcţie de ţara de origine, 52 de branduri sunt americane, zece sunt din Germania şi opt din Franţa.