Apple lansează astăzi iPad 3. Noua tabletă, "crucială" în efortul companiei de a domina în continuare piaţa globală

Compania americană Apple se pregăteşte să lanseze miercuri tableta iPad 3, cu tehnologie 4G, anticipând că noul model îi va determina pe americani să plătească mai mult pentru înregistrările video de înaltă calitate.

Urmărește
1480 afișări
Imaginea articolului Apple lansează astăzi iPad 3. Noua tabletă, "crucială" în efortul companiei de a domina în continuare piaţa globală

Apple lansează miercuri iPad 3. Ce va avea în plus noua tabletă (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Până în prezent, fanii Apple au fost reticenţi în a cheltui mai mulţi bani pe iPad-urile 3G. Modelul mai ieftin Wi-Fi, cu acces mai limitat la internet, este modelul cu cele mai bune vânzări în prezent.

Noul iPad 3 va fi capabil să opereze într-o reţea 4G "LTE" (Long-Term Evolution), cu viteze de circa zece ori mai mari decat ale actualei tehnologii 3G, potrivit unei surse care deţine informaţii despre produs.

Un dispozitiv cu astfel de funcţii ar ajuta piaţa telecom dacă reuşeşte să atragă cumpărătorii şi să-i determine să plătească mai mult, afirmă unii analişti. Baza de utilizatori de tablete la nivel mondial a atins deja 67 de milioane anul trecut, potrivit firmei de cercetare Strategy Analytics.

"Va îmbunătăţi considerabil consumul de conţinut video. Acesta este dispozitivul pe care îl vrea lumea. Vor cea mai bună viteză, cea mai ridicată rezoluţie", a afirmat analistul UBS John Hodulik.

Apple şi operatorii telecom din SUA AT&T şi Verizon au refuzat să comenteze.

Compania se pregăteşte să lanseze miercuri iPad 3, o versiune mai rapidă şi mai bine echipată, cu scopul de a combate concurenţa din partea rivalilor precum Samsung Electronics şi Amazon.

Noul iPad va fi "crucial" pentru Apple în efortul de a domina în continuare piaţa globală a tabletelor, a afirmat Phil Harpur, analist la Frost & Sullivan.

"Foarte mult va depinde de cât de receptivă este piaţa la noile funcţii oferite de iPad 3, din care două ar putea fi procesare quad-core şi capacităţi LTE-4G. În timp ce iPad 2 oferea doar îmbunătăţiri limitate, de data aceasta piaţa se aşteaptă la mult mai mult", spus el.

Modelul va fi prezentat la Yerba Buena Center for the Arts din San Francisco, unde Apple a lansat şi precedentele două generaţii iPad. Evenimentul va reprezenta a doua lansare importantă a unui produs pentru ditrectorul general, Tim Cook, după iPhone 4S anul trecut.

Smartphone-ul a reprezentat iniţial o dezamăgire, fiind perceput în mare parte drept o îmbunătăţire de soft, însă Siri, tehnologie cu activare vocală şi funcţie de asistent personal, a ajutat la succesul iPhone 4 S.

Cook va fi flancat de membrii importanţi ai conducerii Apple când va fi iniţiat show-ul de lansare, cu o coregrafie forte bine pusă la punct şi urmărit cu atenţie de investitori şi alte companii din domeniul IT.

Apple are o reputaţie legendară pentru modul în care îşi păstrează secrete planurile şi nu a clarificat ce intenţionează să prezinte miercuri, dar a declanşat speculaţii cu invitaţia la eveniment, însoţită de o imagine parţială a ecranului unui iPad şi de cuvintele: "Avem ceva ce trebuie neapărat să vedeţi. Şi să atingeţi".

Unii analişti anticipează îmbunătăţiri ale Apple TV, unul din puţinele produse ale companiei care nu a fost adoptat la nivel larg.

Potrivit analistului Peter Misek, există chiar şansa anunţării unui televizor iTV, chiar dacă Apple nu are încă produsul finalizat.

Până la clarificarea planurilor Apple, cele mai solide speculaţii vizează capacităţile 4G ale iPad 3.

Vânzările iPad s-au dublat în trimestrul al patrulea, la 15,43 milioane de unităţi. Compania a vândut circa 55 de milioane de iPad-uri de la lansare în 2010, iar anul fiscal 2011 a avut venituri de peste 20 de miliarde de dolari din vânzări, servicii conexe şi accesorii.

În contextul zecilor de dispozitive ce urmează să fie lansate în acest an la nivel mondial, Apple trebuie să încerce să rămână cu un pas înaintea competitorilor, scrie Reuters.

Samsung şi Motorola au deja disponibile tablete cu tehnologie LTE şi rulează cu sistemul de operare Android, care câştigă puternic teren împotriva iOS al Apple.

Chiar dacă Apple nu introduce inovaţii cu tehnologia LTE, ar putea avea un rol important în extinderea acesteia pe piaţa tabletelor, din cauza popularităţii platformei iPad.

Atât AT&T cât şi Verizon şi-au îmbunătăţit reţelele cu tehnologie LTE, iar în acest moment Verizon acoperă o populaţie de aproximtiv 200 de milioane, iar AT&T 74 de milioane. Al treilea operator telecom din SUA, Sprint Nextel, va introdue servicii LTE pe parcursul acestui an.

Un impediment al succesului iPad cu o conectivitate mai bună ar putea fi majorarea costurilor pentru utilizatori la servicii de date, potrivit Reuters.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici