Apple vrea să salveze tabletele iPad cu ajutorul vârstnicilor

Apple a găsit o soluţie pentru a opri declinul vânzărilor de dispozitive iPad înregistrat în ultimele opt trimestre şi anume livrarea a milioane de astfel de aparate vârstnicilor, pentru început în Japonia, urmând ca strategia să fie extinsă în multe alte ţări, relatează MarketWatch.

Urmărește
589 afișări
Imaginea articolului Apple vrea să salveze tabletele iPad cu ajutorul vârstnicilor

Apple vrea să salveze tabletele iPad cu ajutorul vârstnicilor (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

În acest scop, Apple a încheiat un parteneriat cu IBM şi Japan Post pentru ca 5 milioane de iPad-uri să ajungă în posesia unor seniori japonezi până în 2020.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a făcut anunţul în această săptămână, într-un eveniment organizat special în acest scop, el explicând că programul va ajunge şi în multe alte ţări în care guvernele se confruntă cu problema îmbătrânirii populaţiei şi creşterea costurilor cu asistenţa medicală.

Dispozitivele iPad vor fi prevăzute cu o serie de aplicaţii dezvoltate de IBM destinate bătrânilor, cum ar fi funcţii de comunicare şi aplicaţii medicale şi de monitorizare a stării de sănătate.

Anunţul a fost făcut la câteva zile după ce Apple a raportat o scădere de 29% a vânzărilor de iPad-uri, la 12,6 milioane de unităţi, în trimestrul doi fiscal încheiat la 31 martie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea a marcat al optulea declin trimestrial consecutiv al livrărilor de tablete iPad, de la 19,5 milioane de unităţi în al doilea trimestru din 2013, contrastând cu creşterea vânzărilor de iPhone-uri.

La sfârşitul anului trecut, Apple a început să creeze o nouă piaţă pentru iPad, printr-un parteneriat cu IBM menit să aducă iPad-uri şi aplicaţi de business în companiile americane. În acest scop au fost create deja 22 de aplicaţii destinate unor 11 industrii, cu obiectivul ca numărul aplicaţiilor să depăşească 100 până la sfârşitul anului 2015. Totodată, cele două companii au dublat investiţiile în tehnologie destinată domeniului sănătăţii, având ca ţintă clienţii seniori.

"Am subestimat complet disponibilitatea şi capacitatea vârstnicilor de a adopta tehnologia", a declarat Rick Valencia, vicepreşedinte al Qualcomm Life.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research în 2014, 60% dintre vârstnici din SUA utilizează Internetul, iar trei sferturi dintre aceştia o fac în fiecare zi. Aproximativ jumătate au declarat că dispun de Internet de mare viteză.

Apple se prezintă drept o companie care se adresează tinerilor avizi de tehnologie, dar Gary Kaye, director la portalul Tech 50+, destinat preponderent persoanelor cu vârste de peste 50 de ani interesate de acest domeniu, a arătat că Apple ţinteşte de mai mulţi ani această piaţă, cu aplicaţii accesibile.

Tim Cook a afirmat în timpul prezentării noului program că iPad este incredibil de intuitiv şi a dat-o ca exemplu pe Edythe Kirchmaier, care, la 107 ani, este cunoscută ca cea mai vârstnică utilizatoare de Facebook şi iPad.

Tableta iPad este cea mai bună opţiune, între produsele Apple, pentru utilizatorii seniori întrucât este suficient de mare pentru a se putea citi pe ea, suficient de mică pentru a fi transportată şi suficient de inteligentă pentru a se conecta la Internet, a arătat Kaye.

Ross Rubin, analist la Reticle Research, consideră că, deşi strategia Apple ar putea să fie insuficientă pentru a inversa tendinţa negativă a vânzărilor de iPad-uri, este totuşi un pas în direcţia bună, având în vedere creşterea ponderii vârstnicilor în populaţia mondială.

Profitul net al Apple în trimestrul încheiat în luna martie a avansat cu 33%, la 13,6 miliarde de dolari, în timp ce veniturile grupului au urcat cu 27%, la 58 de miliarde de dolari. Veniturile Apple din vânzările de iPhone-uri au crescut de peste două ori, la 40,28 miliarde de dolari, depăşind aşteptările analiştilor, de 36,76 miliarde de dolari, dar încasările aduse de iPad au scăzut de la 7,61 miliarde dolari la 5,43 miliarde dolari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici