Dovezile testelor de siguranţă contrafăcute a dus la stoparea vânzărilor Daihatsu la nivel mondial. O decizie care implică atât piaţa japoneză, cât şi pe cea de export.
Motivul este mistificarea testelor referitoare la siguranţa maşinii. Măsura, decisă de companie, subsidiară a Toyota din 1967, vine în urma unui raport realizat de o comisie externă solicitată să facă lumină asupra unor anomalii constatate în aprilie 2023.
Ministerul Japonez al Transporturilor a început o inspecţie la faţa locului la sediul Daihatsu. Inspectorii au vizitat sediul producătorului auto din prefectura Osaka.
Prin urmare, ancheta a relevat că au existat cel puţin 174 de cazuri de teste de siguranţă trucate. Un total de 25 de modele Daihatsu implicate, inclusiv cele foarte vechi. Datând din 1989.
Eistă 6 exemple de gama comercializată în prezent pentru care s-a dovedit contrafacerea testelor de impact frontal. În total, ar fi 88.000 de vehicule implicate, luând în considerare doar cele înmatriculate în 2023.
O serie lungă de concluzii au ajuns pe biroul ministrului japonez al Transporturilor, care a programat deja o inspecţie la sediul Daihatsu din prefectura Osaka.
Intervievat de presa japoneză, Sochiro Okudaira, preşedintele Daihatsu, a recunoscut culpa companiei. Okudaira a mai precizat că responsabilitatea pentru ceea ce s-a întâmplat revine în întregime propriei sale conduceri. O responsabilitate care reprezintă, după cum a precizat acelaşi Okaidura, „trădarea încrederii faţă de clienţii săi”.
Evaluările efectuate de EuroNcap asupra modelelor Daihatsu din ultimii ani arată astfel: sunt 5 modele Daihatsu, scoase pe poarta fabricii între 2000 şi 2008 – Terios (2008), Cuore (2008), Materia (2007) şi Sirion (2005) – care au obţinut 4 stele. În timp ce Sirion, din 2000, a primit 3 stele.