Prima pagină » Economic » Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă

Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă

Vânzările de maşini electrice în Uniunea Europeană au reprezentat aproape jumătate din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în perioada ianuarie-noiembrie 2023, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, scrie miercuri Reuters.
Aproape jumătate din autoturismele noi din UE sunt electrificate / Maşinile diesel sunt în cădere liberă
Raul Peterlin
20 dec. 2023, 10:01, Economic

Maşinile electrice, fie că este vorba de modele complet electrice, hibride plug-in sau hibride complete, au reprezentat peste 47,6% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în luna noiembrie, în creştere de la 43% în aceeaşi perioadă a anului trecut, a precizat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,7% în noiembrie, a 16-a lună consecutivă de majorare, cu o creştere de 13,3% faţă de anul precedent în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini electrice.

Înmatriculările de maşini pe benzină au crescut cu 4,2%, în timp ce cele diesel au scăzut cu 10,3%.

Înmatriculările de maşini complet electrice au crescut cu 16,4% faţă de anul precedent, la 144.378 de maşini.

În Germania, principala piaţă de vehicule electrice din Europa, au scăzut cu 22,5%, la 44.942 de vehicule.

Pe piaţa produselor electrificate, consumatorii au continuat să prefere vehiculele hibrid-electrice, cu o creştere de 28,7% de la an la an, în timp ce cererea de vehicule hibride de tip plug-in a scăzut cu 22,1%.

În Germania, Franţa şi Italia, înmatriculările de automobile hibrid-electrice au depăşit 1,5 milioane de vehicule de la începutul anului, dintr-un total de aproape 2,5 milioane de vehicule în UE.

În pofida ascensiunii vehiculelor electrice, ACEA a declarat la începutul lunii decembrie că, în Europa, „sectorul vehiculelor electrice riscă să rămână în urma sectoarelor vehiculelor electrice din alte regiuni fără o strategie industrială solidă a UE, pe fondul dominaţiei Chinei în lanţul de aprovizionare şi al stimulentelor oferite de SUA pentru producătorii săi de automobile”.

Unii producători de automobile şi analişti au menţionat o plafonare a cererii de vehicule electrice în ultimele luni. Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a declarat în octombrie că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă aşa cum se aştepta, în timp ce producătorul de vehicule de lux Mercedes-Benz a avertizat cu privire la o piaţă a vehiculelor electrice „brutală”, caracterizată de reduceri puternice de preţuri şi probleme legate de lanţul de aprovizionare.

Înmatriculările la Volkswagen şi Renault au crescut cu 11,4% şi, respectiv, 6,1% în noiembrie, în timp ce înmatriculările au scăzut cu 7,3% pentru Stellantis, a precizat ACEA.

Compania de maşini electrice a lui Elon Musk, Tesla, a înregistrat un salt de aproape 45% în aceeaşi lună, reprezentând aproape 22% din înmatriculările de maşini complet electrice din UE.

Numărul de vehicule noi înmatriculate în noiembrie în UE, Marea Britanie şi în Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS) a crescut cu 6%, până la 1,08 milioane de vehicule.