- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2023, 18:18)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
Aproape jumătate din bugetul Programului Transport, pentru construcţia de autostrăzi şi drumuri expres
Aproape jumătate din bugetul Programului Transport, respectiv 4,46 miliarde de euro, este destinat construcţiei de autostrăzi şi drumuri expres în România, potrivit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE).
Urmărește
10086 afișări
Printre oportunităţile strategice incluse în Programul Transport se numără Autostrada Sibiu-Piteşti, drumul de mare viteză Piteşti-Craiova, extensia magistralelor de metrou Bucureşti, complexul feroviar metropolitan Bucureşti, trenuri metropolitane în Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Timişoara, dezvoltarea şi modernizarea porturilor dunărene strategice, precum şi a portului Constanţa.
Potrivit MIPE, în prima jumătate a acestui an va fi deschis accesul la finanţate europeană pentru proiecte de infrastructură de transport în valoare de 9,4 miliarde de euro, prin Programul Transport 2021 – 2027. Astfel, în perioada martie – iunie 2023 urmează lansarea a 13 apeluri de proiecte destinate investiţiilor în infrastructura rutieră şi feroviară a României, dar şi dezvoltării mobilităţii sustenabile în nodurile urbane şi infrastructurii navale.
„Banii europeni pe care România îi are la dispoziţie în acest moment pentru infrastructura de transport reprezintă un buget record de aproape 18 miliarde de euro. Programul Transport are cea mai mare alocare dintre toate programele aferente perioadei 2021 – 2027: sunt 9,62 miliarde de euro pe care îi vom putea investi în autostrăzi, căi ferate, transport urban sau extinderea căilor navigabile, iar apelurile pentru proiecte se vor deschide în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Pentru 2023 sunt programate 13 apeluri de proiecte care însumează 9,4 miliarde de euro, alte două apeluri urmând a fi lansate anul viitor. Proiectele pe care le putem finanţa din aceşti bani vor construi un fundament solid pentru redresare economică şi dezvoltare pe termen lung, dar şi pentru reducerea decalajelor de dezvoltare faţă de alte state membre ale Uniunii Europene. Fondurile europene reprezintă unica noastră sursă pentru finanţarea marilor proiecte, am beneficiat de ele de 2 exerciţii finanţare şi astăzi mergem împreună pe autostrada Arad-Timisoara-Lugoj, Autostrada Sebes-Turda şi Autostrada Sibiu-Orăştie. Mai departe, oportunităţile pentru acest sector sunt mai multe ca niciodată, iar capacitatea de absorbţie şi creşterea ritmului de implementare a proiectelor rămâne marea noastră provocare”, a declarat ministrul Marcel Boloş.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
Crin Antonescu: Georgescu, o fantomă periculoasă şi un drog ieftin pentru democraţia românească
-
Antonescu: Preşedintele Iohannis nu funcţionează
Rezultatele aşteptate în urma implementării Programului Transport sunt: 632 km drumuri noi sau reabilitate; 488 km căi ferate noi sau reabilitate; 223 infrastructuri pentru combustibili alternativi (puncte de realimentare/reîncărcare); 3.390 km – lungimea totală a drumurilor dotate cu elemente de siguranţă rutieră; 16 gări şi halte feroviare noi sau modernizate; 40 de trenuri achiziţionate; 12 km linii noi de tramvai şi metrou; 66 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate (FC); 150 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate (FEDR); 70 km căil navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate; 8 conexiuni intermodale noi sau modernizate.
Vor putea depune cereri de finanţare Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR); Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR); Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri ale CNAIR (DRDP); Unităţi Administrativ-Teritoriale (UAT); Poliţia rutieră; Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI); Compania Naţională de Căi Ferate (CN CFR SA); Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF); Metrorex SA; Autorităţile Publice Locale (APL); Administratorii porturilor maritime si fluviale; Administratorii de căi navigabile; Operatori Portuari Privaţi/Operatori de transport naval /Operatori de terminale logistice.
De asemenea, pot fi finanţate proiecte în parteneriat între CNAIR şi Unităţi Administrativ-Teritoriale; între Unităţi Administrativ-Teritoriale şi Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri; între operatori feroviari de transport de călători şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Ministerul Transporturilor si Infrastructurii; între Unităţi Administrativ-Teritoriale; între Unităţi Administrativ-Teritoriale şi Compania Naţională de Căi Ferate/Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Ministerul Transporturilor si Infrastructurii/Metrorex; între Autorităţile Publice Locale; între Autorităţile Publice Locale (inclusiv asocieri ale acestora) şi CNCFR SA şi/sau Autorităţile Publice Locale/Ministerul Transporturilor si Infrastructurii; între beneficiari (transport naval şi multimodal).
Principalul obiectiv al Programului Transport este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând, în acelaşi timp, atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon şi transferul spre o mobilitate durabilă şi sigură.
Separat de Programul Transport 2021-2027, România beneficiază de investiţii strategice importante şi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
„Resursele financiare alocate sunt de aproximativ 7,6 miliarde de euro şi vor acoperi o parte din necesarul total de investiţii la nivel naţional, astfel încât, pentru a le maximiza impactul, aceste resurse vor fi direcţionate către acele intervenţii capabile să genereze cea mai mare valoare adăugată în conformitate cu strategiile naţionale şi ale blocului european”, potrivit MIPE.
Citește pe alephnews.ro: Melania Trump a atras toate privirile la ceremonia de învestire a Președintelui. George Enache, art director: „E o ținută greu de purtat dacă nu ai atitudinea corespunzătoare”
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Survivor România 2025. Când începe noul sezon la Pro TV? „Transfer” de vedete de la Antena 1 direct în show-ul din Republica Dominicană!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:44
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
ieri, 22:37
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1063. Israelul propune transferul de arme ruseşti confiscate în Liban către Ucraina / KNDS din Germania colaborează cu Ucraina pentru reparaţii de echipamente militare / Zelenski vrea să pună capăt războiului „rapid, dar corect şi sigur” în 2025 / Zelenski afirmă că Ucraina lucrează la organizarea unei întâlniri cu Donald Trump